biliafollo7biliafollo1biliafollo2biliafollo3biliafollo6biliafollo8biliafollo4biliafollo5biliafollo9

Slik effektiviserer Volvos nye system ditt servicebesøk

Det skal være en personlig og hyggelig opplevelse å besøke Bilia Follo. Og med Volvos personlige service (VPS), får verksted- og servicekundene nå egne teknikere å forholde seg til. – Systemet er kjapt og effektivt, forteller plassjef Fred Stenseth i Bilia Follo Volvo.

Bilia Follo i Ski, hadde i februar i fjor gleden av å ønske eksisterende og nye kunder velkommen inn til et splitter nytt anlegg med alle fasiliteter som bileieren kan ønske seg. Omtrent samtidig som åpningsdagen den 26. februar 2020, satte de ansatte i gang en omfattende opplæringsprosess i Volvos nye, effektiviserende og strukturelle service-system; VPS. Med presise start- og stopptider samt to personlige mekanikere per bil, blir servicekunden sikret et kjapt og pålitelig verkstedbesøk. 


– Vi fikk VPS-sertifiseringen i fjor, og gikk over til VPS-drift ved åpningen. Når du som kunde skal på service og har time klokka 10, så vet du at bilen er ferdig klokka 11. Da kan du vente hos oss, og sånn er det egentlig gjennom hele linja. Alt skal være planlagt, og det skal gå fortere for å spare tid til kunden. Det er et globalt Volvo-konsept der vi ligger ganske langt fremme i forhold til andre Volvoforhandlere, og det er vi veldig stolte av i Follo, smiler Andre Nadheim, servicemarkedssjef i Volvo Bilia Follo. 



Et stort løft
De har fått mye skryt og gode tilbakemeldinger på at det nye systemet er både kjapt og effektivt. Mange synes dessuten det er svært trygt å ha en fast personlig tekniker å forholde seg til.  


– Du vet at du skal til «Lars», og ikke Bilia! Og Lars kjenner deg og bilen din, så det er det som er nøkkelen, forteller Andre videre. 


I disse dager kompletterer Bilia Follo dessuten den trygge servicen med et videosystem, der bilen din blir filmet under servicebesøket. I filmen viser serviceteknikeren hva som må utbedres og eventuelt skiftes ut, og all kommunikasjon foregår på SMS. Trenger bilen din for eksempel nye bremser, får du nå mulighet til å godta arbeidene og hva det vil koste på forhånd – rett i mobilen! 



– Det er et stort løft, men vi er fremdeles fremoverlente og ønsker å bli bedre, fastslår Andre med et smil.   


Plassjef for Volvo i Bilia Follo, Fred Stenseth, er fornøyd over det nye anlegget og systemmoderniseringen som fulgte, og forteller at Bilia har en lang tradisjon her i Follo.  


– Bilia har vært representert i Ski siden før krigen! Vi har vært på forskjellige avdelinger, og da dette anlegget åpnet i februar 2020, var det noe vi gledet oss enormt til. Vi hadde omtrent full fest i 14 dager, og så kom koronaen. Så det ble en litt rar start, innrømmer Fred.  


Slapp å stenge ned 
Likevel gikk det tålelig bra for Volvo-forhandleren i Follo, som permitterte få av de totalt 42 ansatte ved å agere i samråd med kommuneoverlegen, og de slapp heldigvis å stenge ned altfor mye. Og bruktbil-bonanzaen som fulgte bare uker etter at Koronaen ble kjent, skulle vise seg å ta bilsalget til nye høyder ved Bilia Follo.  



– Vi har ikke tapt noe på Koronaen – heller ikke på verksted-siden. Det føler jeg vi har håndtert utrolig bra, reflekterer Andre.  

Fred er enig med kollegaen og er stolt av hvordan de håndterte situasjonen.  


– Vi har vært flinke til å overholde regler, holde avstand og bruke munnbind. Vi har ikke hatt ett eneste Korona-tilfelle blant de ansatte her som skyldes arbeidsstedet, og det synes vi er veldig bra! 


Salgsboom med Volvo 
Bilia Follo har opplevd en utrolig salgsboom på Volvo det siste året. Fred røper at de i år har en vekst på hele 81,5 prosent mot fjoråret, og de selger nye Volvoer både til trofaste Volvo-kunder og dem som aldri har hatt en Volvo før. Kan den formidable veksten skyldes Volvos økende fokus på elbiler, mon tro?  


– Volvo har ambisjoner om å komme med én ny elbilmodell i året. Hybridsalget går veldig bra, mange velger fortsatt å kombinere batteri- og fossildrift, forteller Fred. 


Med Volvos elektriske vidunder; XC40, har Bilia Follo hatt en fantastisk reise.  



– Det er definitivt vår mest solgte bil! Den står for rundt 50 prosent av salget vårt, og har blitt en vinner i markedet siden det er en Volvo med en ganske god rekkevidde, bakkeklaring, hengerfeste og firehjulsdrift, sier Andre, og legger til at XC40 også kan fås med framhjulsdrift. 


I disse dager starter forhåndssalget av XC40s bror; C40, som er bygget på den samme plattformen og kommer på slutten av året. 

 

– Jeg tror vi skal få en hyggelig høst. Vi har en solid markedsandel i Follo, og per i dag er vi det tredje største merket til tross for at vi bare har hatt én elbil i porteføljen. Det synes jeg sier ganske mye, konkluderer Fred med et smil.  



Les mer...

2021-10-01 13.15

ben-rosett-3S8sFcf4rPc-unsplash

Måter å pynte hagen denne høsten!

Artikkel Hagen er en del av hjemmet som mange er stolte av. Likevel forsvinner ofte gleden av en hage så fort sommeren er over. Her kan du få tips til hvordan du kan fortsette å ha drømmehagen i flere måneder etter...
porschekristiansand1

Tradisjon og innovasjon hos verdens fremste bilmerke

Artikkel – Porsche står for tradisjon, men også innovasjon, fastslår plassjef og Porsche-entusiast Frode Zaar hos Porsche Center Kristiansand.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    freshinteriør3

    Unike kjøkkenforretninger er først ute med trender

    Opptatt av trender og alltid på jakt etter det nyeste? Da bør du stikke innom Fresh Interiør! – Leverandørene våre skaper ofte trender istedenfor å kopiere de, forteller daglig leder Morten Winterstad.

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    Arkiv