195013w5195013w4195013w3195013w2195013w1

Slik skaper Bevola en tryggere hverdagstrafikk

– Tid er penger. Og på grunn av den innsikten ønsker vi å levere trygge, raske og komplette løsninger for oppbygging av lastebiler og hengere, sier salgsleder Per Egil Holm i Bevola.

Kundene til Bevola setter pris på to grunnleggende elementer: sikkerhet og effektivitet – dette vet salgsleder Per Egil Holm alt om. Bevola ble etablert allerede i 1968 og siden den gang har bedriften opparbeidet seg til å få den bredeste produksjonsplattformen til oppbygging av lastebiler og hengere. 


Den Oslo- og Larvik-baserte bedriften leverer alt til tunge kjøretøy, bortsett fra dekk og stål. Bevola selger varer som er både egenprodusert og importert fra andre kvalitetsleverandører. BevoGrip er et av deres egne produkter, som er utviklet i Norge og produsert i Danmark. Dette er en sandstrøer som består av komponenter av høy kvalitet, med både en radiostyrer og tradisjonell bryter i førerhytten.


– Varmelementene ligger sentralt plassert, noe som fører til høy utnyttelse av effekten i elementet og man unngår da fastfrosset sand, forklarer Holm engasjert.


Grunnen til at Bevola ønsker å være en komplett leverandør, er at mange av kundene deres tidligere kjøpte produkter fra en aktør og andre produkter fra en annen. Kundene viste en etterspørsel etter å finne en komplett leverandør av alt, og det er nettopp det Bevola ønsker å være. Når det er sagt, Bevolas viktigste mål er å bidra til noe som Holm ser på som et samfunnsmessig oppdrag: å skape en tryggere hverdag på motorveien for både sjåfør, medtrafikanter og last.



– Dette er et av våre absolutt viktigste mål, sier Holm seriøst.


2012 ble det innført nye direktiver på tunge kjøretøy, og Bevola bestemte seg tidlig for å investere mye i dette og rette produktene etter de nye direktivene. Bevola ønsket å være en av de første i bransjen til å kunne levere varer som kunne gi den dokumentasjonen som var nødvendig. 


– Mange kunder velger Bevola, da de vet at alt av papirer er i orden og at vi har kontroll. En annen grunn til at mange kunder velger oss, er at de setter pris at vi kan levere varer selv om kunden flytter ut av Norge, forklarer Holm.


– Mange har flyttet ut av Norge og til billigere land, som Polen og Estland. Da har vi vært flinke på å eksportere skandinaviske varer som er tilpasset klimaet der nede. Dette krever et avansert logistikksystem, noe vi også har lagt mye penger og tid på. Vi vil at hele kjeden skal fungere optimalt, det skal være et godt samarbeid hele veien, avslutter han.


Les mer...

2019-12-01 16:45

IMG_3985

Når du ut til din målgruppe?

Artikkel Trenger dere ekstra hjelp for å få fart på virksomheten etter ferien og den tøffe våren? Har dere kanskje en nyhet som dere vil presentere? Da er en artikkel i Det Norske Bransjemagasinet et godt valg.
201029w5

Fenomenal mottakelse for Gumpens Auto Grenland

Artikkel På åpningsdagen fikk Gumpens Auto Grenland besøk av over dobbelt så mange gjester som de hadde regnet med. Siden oppstarten i november 2018, har de 106 ansatte ved det svære anlegget i Melkevegen 10 i...
Hjemmeside

    Kontaktinformasjon

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Norskkunsthandverk

    Norsk design – en kulturarv av de sjeldne

    Designbutikken Norway Designs i Stortingsgaten 28 i Oslo, selger nordiske småskalaprodukter - i stor skala. Norway Designs vil at vi omgir oss med norske kvalitetsprodukter, og har en god forklaring til hvorfor.

    67532874

    Et plantebasert liv: For dyrene, miljøet og helsen

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    Arkiv