skienrørorgflis3skienrørorgflis7skienrørorgflis1skienrørorgflis2skienrørorgflis5skienrørorgflis6skienrørorgflis8

Slik unngår du å gå i baderomsfella: De beste tipsene for et varig bad

Skien Rør og Flis har en mangeårig erfaring med rørleggertjenester, baderom og flis, og gir ofte forslag til løsninger og baderomsinnredning som står seg over tid. – Mange vil gjerne ha løsninger som ikke er lurt å ha på et bad, men etterpå sier de at det var bra at de hørte på oss.

For dem som bor i Grenlands-området, finnes det eksperthjelp å få hos Skien Rør og Flis når det er på tide å pusse opp badet. Men ifølge daglig leder Per Ove Johansen, er det slettes ikke alle som benytter seg av profesjonell hjelp når badet skal til pers.  


– Noen er flinke, men så er det flertallet som roter med ting de egentlig ikke er så flinke til. De får det nesten til, så det er litt sørgelig siden det går på kvaliteten, forteller Per Ove.  



Viktig å bruke fagfolk
At ufaglærte har vært i sving, blir ofte oppdaget når det mangler dokumentasjon ved salg. Det kan fort føre til ubehagelige opplevelser for en ny huseier, som i verste fall risikerer å måtte rive et helt bad dersom noe er blitt gjort galt. Per Ove forklarer at det i dag kanskje er enda viktigere enn før å benytte seg av fagfolk. 


– Det krever mye av en håndverker å lage et bad. I dag dusjer mange for eksempel rett på gulvet, mens før var det mye av dusjkabinetter – som var sikrere. Derfor er det mer som må følges opp for å få alt til å fungere. Et bad skal tross alt vare i 20-25 år, siden det er en såpass dyr konstruksjon, forteller han videre.  


Skien Rør og Flis opplever at svært mange ønsker å sette sitt eget preg på badet sitt og vet akkurat hvordan de vil ha det. Fint og praktisk går ikke alltid som hånd i hanske, og et bad er nødt til å ha brukervennlighet i fokus.  



– Vi vil gjerne ha med oss snekkeren, elektrikeren og flisleggeren. Da kan vi parere kunden, dersom kunden kommer med noe som vi synes er litt vilt og ser at det ikke kommer til å gå, istedenfor å gjøre kunden til lags og lage noe som egentlig ikke er så bra. Når folk får tenkt seg om sier de ofte at: «dette var smart», og mange sier de er glade for at de hørte på oss. Vi har holdt på med dette i over 30 år og har sett mange ting som ikke er så smart! Erfaring er nesten det viktigste, fastslår han.  


Et lite firma med stor fleksibilitet 
Skien Rør og Flis, ble startet av Per Ove og en kamerat i 2006. Per Ove kjøpte ut kompanjongen og fortsatte videre på egen hånd, men fikk fort med seg rørleggermester Tommy Rakkestad på eiersiden. De er kun fire ansatte, og leier blant annet inn snekkere ved behov. 


– Ellers selger vi stort sett det meste av VVS-produkter, og har servicerørleggere som tar alt av jobber. Vi holder oss til eneboliger og noen næringsbygg, men ikke for stort siden vi ikke er så mange. Vi må være forsiktige så vi ikke mister fleksibiliteten vår, for vi er veldig fleksible og har ikke så lang ventetid på jobber, forsikrer Per Ove med et smil.  


Oppdragene har rullet inn og pilen har gått oppover hele tiden for det lille Skien-firmaet. De har funnet sitt marked og sin nisje i nybygg og rehabilitering, og har også knyttet til seg flere dyktige elektrikere, flisleggere og snekkere som de samarbeider med.



– Vi gir gjerne pris på hele jobben og har med oss én fra hvert fag som kommer sammen på befaring og ser hvordan ting kan gjøres og hvordan vi kan gå frem for å gjøre en god jobb for kunden, fremholder Per Ove.  


Trofast kundekrets 
Inger M. Holt Johansen som jobber i administrasjonen, viser frem noen hyggelige kort de har fått fra fornøyde kunder. Og det er ikke vanskelig å forstå hvorfor deres kundekrets er så trofaste mot Skien Rør og Flis. 



– Kundene våre er vant med å få hjelp med en gang de ringer, så vi har skjemt de litt bort, ler Per Ove. 


– Og de må vi ta vare på, for de ringer igjen! Vi har en stor kundegruppe som ringer, og nå er det barna deres som ringer oss. Så det går på en måte litt i arv, sier Inger med et varmt smil.  


Per Ove avslutter med å gi noen tips man bør tenke på før man setter i gang å planlegge oppussing av bad: 

  1. En vellykket baderomsrenovering starter med en god planlegging. Endringer underveis vil ofte forkludre og fordyre kvaliteten på badet. 

  1. Finn ut hva du ønsker deg og hvor mye penger du vil bruke på badet. 

  1. Hvilke behov har vi? 1-2 servanter, badekar eller dusj (eller begge deler), hvilke overflater ønskes på badet, for eksempel flis? 

  1. Få skriftlig tilbud, som også inneholder en tidsramme på prosjektet. 

  1. Forsikre deg om at håndverkere som velges til å utføre ditt prosjektet leverer FDV dokumentasjon. 




Les mer...

2021-09-01 10.45

drømmmekjøkkenetalnabru1

Dette er et helt annerledes kjøkkenkonsept

Artikkel Drømmekjøkkenet lager alt selv – på egne fabrikker, og kan derfor tilby måltilpassede kjøkken av en utrolig god kvalitet. – Vi er en leverandør som skal levere noe litt bedre enn alle andre, fastslår...
arsconsulting2

Her gjør du et trygt bruktbilkjøp

Artikkel Du kan du føle deg trygg på at du gjør et sikkert bruktbilkjøp hos ARS Consulting AS i Hokksund – der veiledning i forkant og hjelp i etterkant er en selvfølge.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    freshinteriør3

    Unike kjøkkenforretninger er først ute med trender

    Opptatt av trender og alltid på jakt etter det nyeste? Da bør du stikke innom Fresh Interiør! – Leverandørene våre skaper ofte trender istedenfor å kopiere de, forteller daglig leder Morten Winterstad.

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    Arkiv