tønsbergvulk1tønsbergvulk2

Seriøs dekkaktør har det meste på lager til enhver tid

Tønsberg Vulk driver seriøst og stort innen dekk, og har både dekkhotell, fysisk butikk og nettbutikk. – Uansett hva du skal ha, så har vi det på lager og kan levere med en gang!

Helt siden Jens Nicolai Møystad begynte å pigge dekk som sesongarbeider for mer enn 20 år siden, har dekk og felg vært en stor del av hans liv. I 2012 fikk han muligheten til å kjøpe Tønsberg Vulk sammen med en annen, og i årene etterpå har de bygget bedriften stein på stein. I 2017 hadde de vokst seg så store at de var klare til å flytte inn i et nytt og romslig bygg, i tillegg til at de kunne ekspandere med en butikk til, i Sande. 


– Vi har blitt en B2B-butikk og har mange firmakunder; bilforhandlere og større anlegg, men vi har dekkhotell og dekksalg for private også. Vi har alt fra trillebårhjul til de største på ett tonn, forteller Jens Nicolai. 



Kort ventetid og god service
Tønsberg Vulk har satset på å ha kort ventetid og god service. De har en filosofi om at det er dyrt å selge til alle, så derfor ligger fokuset hovedsakelig på større firmaer.  


– Der har vi en fast kundemasse. Ellers er vi ganske aktive både på Instagram, Facebook, nettbutikk og online booking-systemer, og prøver å gjøre det folk synes er kjedelig, så enkelt som mulig, smiler Jens Nicolai.  


I nettbutikken selger de dekk, felg og komplette pakker. De importerer sine produkter direkte fra leverandøren, og har derfor full kontroll over sine leveranser og produkter. Målet er å ha så mye som mulig på lager, til enhver tid. Per i dag er det hele 3 500 felger og 6 000 dekk i den store lagerholdningen til Tønsberg Vulk, og Jens Nicolai påpeker at de ønsker å posisjonere seg hos bilforhandlere, der de skiller seg ut både i forhold til service og utvalg.  


– Vi bestemmer selv hva som skal være på lager, og vi har et ganske romslig lager med et bredt vareutvalg. Selv om du bare skal ha dekk til en trillebår eller trenger et nytt hjul til en svær Volvo 350, så har vi det på lager og kan levere med en gang. Det er det ingen andre som har, så der er vi både gode og risikovillige, for det er ganske mye kapital som er knyttet til det, fastslår han.  


Fikk flere bein å stå på 
Da Koronaen slo røtter i Norge, ble Tønsberg Vulk nødt til å tenke i nye baner. I takt med at nybilsalget dalte, var det også langt færre som kjøpte komplettpakker til bil. Derfor omstilte de seg situasjonen, og utvidet samtidig det geografiske området.  


– Vi måtte satse på anlegg og tyngre jobber, der det fortsatt var bra trafikk. Så vi bestemte oss for at vi sletter kommunegrensene, og får heller kjøre en time ekstra for en jobb. Vi skaffet oss flere bein å stå på, og ga gass på ting som andre kvier seg litt for å ta, forklarer Jens Nicolai.  


Likevel tok nybilsalget seg opp til slutt, og nå er det både lange dager og mye å gjøre for de syv ansatte ved Tønsberg Vulk. 

 

– Vi selger mye stort og mye dyrt. Bilene har jo blitt så mye større, og siden hjulsettene er blitt så store, så sitter vi med mange 23 tommere på lageret til nye biler. I år er det helt ekstremt, fastslår han og estimerer at de i år har en omsetningsvekst på 60 prosent – enda vi (i skrivende stundbare er i april!  


– Vi drømmer om å ligge på en omsetning på i overkant av 30 millioner. Ellers vil vi bli enda større og bedre på anlegg; ikke bare i traktene, men ønsket vårt er at vi skal ha to mann i en bil dagen lang. 


Ryddige arbeidsforhold
Jens Nicolai skryter mye av de ansatte, som er flinke til å stå påHan fremholder at han som arbeidsgiver står i bresjen for ryddige arbeidsforhold i sin bransje, og vil at kundene til Tønsberg Vulk skal vite at de er seriøse, lønner sine arbeidstakere riktig og tar sitt arbeidsgiveransvar på stort alvor. Han forholder seg optimistisk i forhold til fremtiden som en seriøs aktør i en upløyd bransje.  



– Vi har masse kunder innover i Drammen og Oslo, og vi leverer i Heggedal og på Gol. Vi selger egentlig for lite i forhold til det vi gaper over, for potensialet her er enormt! Derfor skal vi satse på å bruke enda mer penger på nettbutikken, sier en engasjert og positiv Jens Nicolai avslutningsvis.   

Les mer...

2021-06-01 14:45

mobileensjø5

Salgseksplosjon: Nå vil alle ha «folkets bil»

Artikkel Hyundai IONIQ traff en nerve hos nordmenn. Da forhåndssalget av IONIQ 5 åpnet i Europa i fjor, endte Mobile Ensjø opp med en stor andel av de forhåndsbestilte elbilene fra Hyundai. – Det er folkets bil,...
hiauto6

Bilforhandleren med lokal forankring

Artikkel HI Auto i Vikersund har ord på seg for å være en trygg, kvalitetsbevisst bilforhandler med kundefokus i høysetet. Med over 30 års erfaring som Suzuki-forhandler, kjenner de det japanske, driftssikre bilmerket...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    67532874

    Et plantebasert liv - for helsa, dyrene og miljøet

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    Arkiv