204005w1

Vestfolds førstevalg ved boligsalg

Eie Eiendomsmegling tar rådgivning på alvor: – Salg av bolig er én av de viktigste hendelsene i livet. Det har vi respekt for, og vi er ydmyke overfor den oppgaven, fastslår daglig leder.

Det første boligkjøpet er ekstra spesielt. Det er kanskje én av de viktigste avgjørelsene vi tar i løpet av våre liv. Å selge sin bolig, er intet unntak. Begge deler krever at du tar avgjørelser som innvirker på fremtiden, og man lurer kanskje på hva som er riktig å velge. «Er det riktig tidspunkt å selge nå?» og «Hva kan jeg regne med å få for min bolig?», er gjerne spørsmål som dukker opp.


Nettopp derfor er det viktig å benytte seg av en eiendomsmegler som tar rådgivning på alvor, og gir deg svarene du trenger for å sette i gang boligsalget.


– Vi er privateide, og jobber rendyrka med eiendomsmegling. Vi har fokus kun på én ting, og det gjør at vi kan legge mye energi på å levere akkurat den ene tjenesten på best mulig måte. Vi jobber etter et høythengende, internt mantra om at vi skal drive premium rådgiving, og den rollen tar vi på alvor, forteller Matias Wahl Rostad, daglig leder ved Eie Eiendomsmegling.



Gode holdninger

Eie Eiendomsmegling opererer gjennom Vestfold Eiendomsmegling, som er Tønsbergs eldste eiendomsmeglingsforetak. De ble stiftet i 1989, og har vært en kjent profil i Tønsbergsområdet de siste 30 årene. I 2015 ble de en del av Eie-kjeden.


– Vi var på jakt etter en ny samarbeidspartner med samme holdninger som oss. Eie hadde holdninger, verdier og meninger som sammenfalt med det vi selv satt på, forklarer Matias.


– Salg av bolig er én av de viktigste hendelsene i livet. Det har vi respekt for, og vi er ydmyke overfor den oppgaven. Da er det viktig at vi avdekker alle behov; at vi fagfolk vet hva som er riktig, og gjennomfører og leverer, utdyper han.


Øker i popularitet

Geografisk dekker Eie Tønsberg hele Vestfold, men er konsentrert til kjerneområdene Tønsberg, Færder, Horten og Holmestrand. Matias forteller at særlig Tønsberg øker i popularitet, og at stadig flere velger å enten vende nesen tilbake til barndomstraktene eller trekker ut av storbyen til fordel for den flotte byen. Boligbyggingen går så det suser, og infrastrukturen har bedret seg betraktelig de siste årene.


– Vi ser at hele Vestfold alltid har vært et veldig fint sted. Med direkte togavganger inn til Oslo, har Vestfold blitt et veldig godt alternativ å bosette seg i. Prisene har vært ganske mye lavere enn alternativene og vi er et sted som folk ønsker å flytte til, smiler Matias.


Kompetanseøkning på dagsordenen

Han forteller at alle de syv medarbeiderne i Eie Tønsberg, har en sterk lokal tilknytning. Mange av dem har bodd her hele livet. Det ser Matias som en stor fordel.


Men det er ikke bare den lokale forankringen som gir Eie Tønsberg et fortrinn blant konkurrentene. Gjennom flere år har kjeden nemlig satt kompetanseøkning på dagsordenen, og det blir stadig terpet på kvaliteten og kompetansen når det kommer til rådgivning.


– Vi har et stort fokus på faglig utvikling av medarbeidere. Som en selvstendig privateid kjede, slipper vi å forholde oss til banker og finansiering, men så får vi heller ingenting gratis. Vi er avhengig av å være på topp - og konkurransen er beinhard, avslører han.


Raske med smitteverntiltak

Eie Tønsberg håper å alltid ligge et hestehode foran i utviklingen, og er ikke redde for å ta i bruk ny teknologi og prøve ut nye løsninger. Da korona-krisen rammet Norge, ble det viktigere enn noensinne å tenke utenfor boksen og finne nye løsninger. Matias forteller at de var tidlig ute med sine smitteverntiltak, som han selv mener reddet dem økonomisk fra korona-krisen.

– Mange hadde nok skumle tanker for hvordan dette skulle bli. Men etter det største sjokket i mars, opplevde vi at markedet egentlig fungerte ganske greit. Det ble kjapt gode rutiner på visninger, som ble gjennomført på en forsvarlig og ålreit måte. Markedet gikk bare veldig bra, avslutter Matias med et stort smil.


Les mer...

2020-09-03 11.45

porscheoslo7

Er du klar for en helt annen opplevelse?

Artikkel Porsche Center Oslo, er mer enn bare en bilforhandler – det er en opplevelse. – Vi jobber hardt med å gjøre besøket hos oss spennende og interessant, sier daglig leder Petter Johannessen.
fuglehusetinterior8

– Vi forsøker å ta inn ting ingen andre i byen har

Artikkel Med en salig blanding av spennende varemerker og interiørartikler du ikke finner overalt, sprer Fuglehuset Interiør godt humør i Flekkefjord sentrum.
Til hjemmesiden

Kontaktinformasjon

IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

IKEA forener verden

Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

193w2

Et hytteliv på svenskekysten

Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

freshinteriør3

Unike kjøkkenforretninger er først ute med trender

Opptatt av trender og alltid på jakt etter det nyeste? Da bør du stikke innom Fresh Interiør! – Leverandørene våre skaper ofte trender istedenfor å kopiere de, forteller daglig leder Morten Winterstad.

Arkiv