adiony2adio2adio3adio4adio6adio7adiony

Møteromsløsninger optimaliserte for en digital arbeidshverdag

Med konseptet Adiorom, hjelper Adio AS virksomheter mot en sømløs digital arbeidshverdag. Adiorom er et konsept for møterom hvor det i pakkene inkluderes møteromsskjermer og videokonferanseutstyr. – Vi tilbyr komplette Adiorom slik at alle brukere og innkjøpere ikke skal trenge å fokusere på ulike produsenter, tekniske spesifikasjoner, og hvordan det hele settes sammen opplyser daglig leder Svein Arnsen.

Med løftet om å bli best på det de leverer, tilbyr Adio møteromsløsninger som er brukervennlige og med et nytenkende og proaktivt servicekonsept. Selskapet ble etablert i 2020, men fikk en trang start på grunn av koronapandemien, og startet på nytt med blanke ark i fjor sommer. Samtidig kom salgssjef Carl-Magnus Forssell og daglig leder Svein Arnsen inn i selskapet – to herrer med mye god kunnskap og erfaring fra bransjen.



– Da vi kom inn i bedriften, etablerte vi begrepet Adiorom, som er standardiserte løsninger med utstyr for møterom, i størrelsene small, medium og large. Disse pakkene er vårt konsept, og komponentene som er valgt, testet og vurdert opp mot det totale tilbudet i markedet, forteller Svein.


Gjør arbeidshverdagen lettere
Skjermer og kameraløsninger med tilhørende mikrofoner og høyttalere, er valgt og testet av Adio for å kunne levere optimal kompatibilitet med de plattformene som norske virksomheter benytter for videokonferanse. Målet er å gjøre arbeidshverdagen lettere for brukerne av utstyret og møterommet, samt for de som administrerer og anskaffer utstyret.


– Vi tilbyr møteromsløsninger fra a til å, og rådgir kundene med å velge hva de bør ha i de ulike rommene på kontoret sitt. Vi drar ofte ut på befaring for å se på møterommene, og hjelper også kundene med den bakenforliggende teknikken som strøm og nettverkspunkter, slik at det blir estetisk pent og riktig installert og konfigurert, forklarer Carl-Magnus om Adios konsept; Adiorom.



Etter omfattende testing har Adio i sine Adiorom pakker valgt å standardisere på videkonferanseteknologi fra den norske produsenten Neat, som faktisk sitter i samme bygg som Adio og utvikler produkter. Neats norskutviklede teknologi, samsvarer godt med Adios tanker. De har fokus på å utvikle smarte og brukervennlige produkter, hvor nødvendige komponenter pakketeres inn i en og samme enhet!


– Utstyret blir mer avansert jo større rom det er. Én av grunnene til at vi har valgt Neat i pakkene våre er at det er en innovativ gjeng som står bak teknologien. De tenker alltid fremover, og produktets funksjonalitet er noe helt annet i år enn den var for eksempel i september i fjor, sier Svein.


Norskutviklet innovasjon
Produktene er utviklet med tanke på mulig kommende funksjonalitet og behov. I produktene ligger det elementer som venter på å bli tatt i bruk og som kan tas i bruk i fremtiden. Alt fra produktets design er nøye gjennomtenkt, og det er tydelig at Neat har tenkt på bærekraft, funksjonalitet og estetikk når de har utviklet det innovative møteromutstyret.


– Neat er en helt annen verden! Det er kvalitet fra ende til annen, konstaterer Svein og poengterer at Neats produkter har lang levetid.


Adio utfører også installasjonen av Adiorom for kunden, og legger stor vekt på at installasjonen blir utført korrekt og ordentlig. Her har man knyttet til seg faste partnere som utfører installasjon på møterom over hele Norge, slik at kundene slipper tilkoblingsproblemer og irritasjon.



– Mange bedrifter har blitt veldig avhengig av videokonferanse – ikke minst under pandemien. Da så vi at det var mange som dessverre kjøpte mye kjapt og på egenhånd, og da blir løsningen ofte halvveis med svært rimelige løsninger med mye løse kabler og ting som fungerer dårlig, opplyser Carl-Magnus.


Med serviceavtaler på Adiorommene, blir dessuten eventuelle problem fikset raskt. Adio kan enkelt kontaktes dersom noe ikke fungerer, blant annet ved at de setter igjen et skilt med en QR-kode som kan skannes og som gir kunden tilgang til en supportside.



– Vi bruker også mye tid på å lære opp de ansatte i hvordan systemet fungerer, blant annet ved å lære opp en «superbruker» i bedriften, sier Carl-Magnus. «Superbrukere» får i oppgave å kunne så mye som mulig om utstyret, og kan opprette et supportærende i vårt system om det er noe vi ikke kan fikse over telefon. Da rykker vi ut til kunden så raskt vi kan og får det fikset, fastslår han.


Bred kundegruppe
Adio har en veldig bred kundegruppe på landsbasis, som inkluderer alle bedrifter som har møter. Kundene har som regel ganske like behov da så godt som 90 prosent av alle norske bedrifter bruker Microsoft Teams og trenger løsninger for å gjennomføre møtene sine.


– Da jeg begynte i videokonferansebransjen brukte jeg mye tid på å forklare hvorfor man trenger utstyret for å ha videomøter. Det trenger jeg ikke lenger, for det har de fleste nå skjønt, konstaterer Carl-Magnus med et smil.


Ifølge Svein og Carl-Magnus, handler det i dag heller om hva slags møterom man skal ha. Adio vurderer alltid størrelsen og utforming på rommene, samtidig som de setter lys på behov og ønsker fra kunden, og guider de deretter til passende Adiorom pakker.



– I dag er det i vinden med doble skjermer i et møterom med videokonferanse. Har man møter der det ofte deles innhold, ser man deltagerne man snakker med på den ene skjermen, og det som deles på den andre skjermen. Det er veldig smart, og gir den beste opplevelsen av et videomøte, påpeker Svein.


Svein forteller videre at Adio har fått et solid fotfeste på Adiorom rundt omkring i Norge. Ved å tilby et avansert produkt på en ukomplisert måte, der brukerne slipper å fokusere på teknikken, tar Adio stadig flere markedsandeler med sitt innovative møteromutstyr og dyktige supportteam.


– Andre AV-selskaper er ikke så interesserte i å gjøre det på samme måte som vi gjør. Vi gjør det enkelt for kundene og yter god service – vi lever tross alt av fornøyde kunder, konkluderer Svein Arnsen med et smil.


Les mer...

2023-12-07 12.45

coretrek2

Ny AI-løsning gir stor verdi for nettbutikker

Artikkel Techselskapet CoreTrek AS, tilbyr avanserte løsninger som dekker hele den digitale kundereisen. Med innovative og nyskapende applikasjoner og løsninger i sitt repertoar, lanserer CoreTrek nå kronen på...
sympa2

Helhetlig HR-system forenkler hverdagen til HR-avdelingen

Artikkel Med en samlet oversikt over sine ansatte, får både bedriftsledelse og HR en helt ny arbeidshverdag med det digitale HR-systemet til Sympa. – Det hjelper hele bedriften til å ta avgjørelser basert på...
Til hjemmsiden

    Kontaktinformasjon

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    Arkiv