204036204036w3204036w7204036w6204036w5204036w4204036w2

Plexiglass: effektivt smittevern i kampen mot koronasmitte

Da koronapandemien ble kjent, satte daglig leder i Plexon AS, Nils Stenvold, umiddelbart i gang med å tegne forslag til smittevernprodukter av plexiglass. – Vi kan lage komplette møteromsløsninger, forteller han.

Plexon AS, har alltid sagt ja til spesielle utfordringer og de litt vanskeligere oppdragene. Gründer og daglig leder Nils Stensvold, har drevet med plexiglass-løsninger og LED-belysning gjennom Plexon siden 1996. Han ser stort sett alt som gjennomførbart, og løser det aller meste.


Da han startet, var det mange som drev med det samme. I dag er Plexon nærmest alene om tjenestene de tilbyr.


– Vi er desidert størst på plexiglass, og vi har gått andre veier enn andre. Vi har sagt ja til litt vanskeligere ting; spesielle utfordringer som firmaer kom med. Og gjerne de litt større tinga som er vanskelig å lage i utlandet, forteller Nils.



Slutter aldri med produktutvikling
De kan sette sammen materialer som tre, stål og glass, til et helt nytt totalprodukt. De har lysprodukter av ymse slag, og leverer alt fra visittkort i plexiglass, til store installasjoner til TV-studioer. Gjengen i Plexon slutter aldri med produktutvikling, og har mange ganger vært først ute med sine ideer.


Gjennom nettbutikken Plexibutikken.no, henvender de seg til både bedrifter og privatpersoner med sitt imponerende store produktrepertoar.


– Det er verdens største nettbutikk på plexiglass og smittevern, og vi har masse forskjellig. Er det noe du ikke finner der – så ringer du til Plexon, og så løser vi det! Der er det få begrensninger, smiler Nils forsikrende.



Økt etterspørsel etter smittevernutstyr
På smittevernutstyr, utmerker Plexon seg med sine skreddersydde og unike løsninger. Nils forteller at han satt hjemme med et brukket bein da koronaen ble en stor del av nyhetsbildet. Han satte umiddelbart i gang med å tegne forskjellige smittevernprodukter, leide inn illustratører som illustrerte produktene, og brukte masse penger på markedsføring. Det harde arbeidet gav fort resultater, for nå trengte plutselig butikker, treningssentre, sykehus og restauranter, smittevernutstyr - og det fort.


– Vi ga full gass alle sammen, det var helt vilt egentlig!


De ringte til kunder, og kundene ringte til dem. Store, kjente selskap som Elkjøp, McDonalds og Kiwi, i tillegg til statlige aktører som Biltilsynet og NAV, ble faste kunder hos Plexon.




– De fleste bransjer trenger ting fra oss, fastslår Nils om den økte etterspørselen etter smittevernutstyr.


Han håper at flere kommuner og møterom også vil få øynene opp for smittevernløsninger av plexiglass.


– De kan slutte å sitte hjemme, og de kan ha møter som vanlig. Vi kan lage komplette møteromsløsninger, og det er dønn sikkert å ha de møtene, forsikrer Nils.


Ekstremt god kvalitet
Tilbakemeldingene de får på sine smittevernløsninger er blant annet at det er blitt mye behageligere å jobbe. Mange spør til og med om de kan fortsette å ha løsningene selv etter at koronapandemien er over.


Plexon utmerker seg når det kommer til kvalitet. Nils forteller at de kun bruker originalmaterialet Plexiglas, til motsetning fra flere aktører som bruker PVC – et «fy-fy»-materiale etter Nils’ egne utsagn.

– Originalmaterialet Plexiglas, er kvalitet og et rent materiale. De har 30 års garanti på utendørsprodukter – det er like strøkent!


– Vi leverer ordentlige ting, kjøper originalvarer og har bra kvalitet til rett pris. Vi liker å ha orden og system i sysakene. Vi har de dyreste folka - og sikkert det dyreste lokalet i hele verden, så vi må være flinke og tenke litt smart. Det er kjempeviktig, mener Nils.


Hard jobbing gav uttelling
Den gode innsatsen og arbeidsviljen de ansatte har oppvist, gir utslag i bonuser til alle ansatte mot årets slutt. Plexon har doblet omsetningen og vel så det, og satser friskt med nye selgere, nytt datasystem og spennende fremtidsplaner frem mot 2021.


– Vi har jobbet mye. Alle har jobbet med produktutvikling og tenkt på sine kunder, og laget forskjellige type skjermer. Og hele tiden dukker det opp nye forespørsler og bransjer, smiler Nils avslutningsvis.




Les mer...

2020-11-05 09.45

Prosjekt

Litt smartere arbeidsmetode skaper forretningsverdi

Artikkel Litt Smartere AS, er et konsulentfirma som hjelper bedrifter med å skape forretningsverdi gjennom problemløsning, utnyttelse av potensialer, effektivisering og bedre beslutninger.   – Alle bedrifter har...
dollarstore4

Har de laveste prisene på varer som folk trenger

Artikkel Butikkjeden Dollarstore AS, vokser i en rasende fart. Allerede i 2023 skal 14 butikker bli til 50, når lavprisfesten fortsetter i resten av Norge med lave priser på varer som folk trenger.
Til nettsiden

    Kontaktinformasjon

    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    Arkiv