195008w5195008w7195008w1195008w2195008w3195008w6195008w4

Slik lykkes du best med «den røde tråden» i hjemmet ditt

Daglig leder Ole Realf Tangen Vanebo, oppfordrer gjerne de som kommer innom til å besøke andre kjøkkenleverandører når de starter planlegging av små eller store prosjekter i sine hjem.

Schmidt Kjøkken & Bad er en stor franchise med en rekke butikker i flere land. I Norge finnes det per i dag ni Schmidt-butikker. Ole Realf Vanebo, driver en av dem. 


– Jeg har alltid vært interessert i interiør. Fra jeg var 12 år begynte jeg å pusse opp selv hos mamma og pappa, smiler Ole Realf. 



Interiør-og oppussingsinteressen har fulgt med ham siden. Ole Realf og samboer, har kjøpt flere hus som de har pusset opp og videresolgt, og for to og et halvt år siden solgte de et hus fra 1850 som de pusset opp. Dette ble startkapital til å starte og drive en Schmidt-avdeling i Porsgrunn.


En perfekt match
Schmidt tok kontakt med Ole Realf, som ved den tiden jobbet hos Smarte Hytter, og lurte på om han kunne være interessert i å drive en Schmidt-butikk. Det skulle vise seg å bli en perfekt match. 


– Schmidt er veldig i tråd med mine verdier! De er veldig i tiden med tanke på miljø. Jeg liker at et kjøkken skal vare lenge, i stedet for at det bare blir bruk og kast, forteller Ole Realf.


Det er disse verdiene som lokket ham til å bli en del av den internasjonale Schmidt-franchisen. Han forteller videre at Schmidt faktisk planter et nytt tre for hvert tre de sager ned og bruker i produksjonen. 


– Også tenker de litt annerledes enn andre! Schmidt er veldig unikt fordi de har innredning til hele huset. Hvis du liker en spesiell farge, så kan du få den samme fargen på badet som kommoden på soverommet og kjøkkenskapene. Det er den røde tråden som jeg liker veldig godt med Schmidt, smiler han.



Setter seg inn i kundenes situasjon
Ole Realf er utdannet kokk og grafisk designer, og drar ofte nytte av egenskapene han har tilegnet seg i disse to ganske forskjellige yrkene. 


– Jeg trives med å lage mat og kjenner arbeidsrutinene på et kjøkken. Det gjør at jeg kan relatere meg til det for kundenes del. Når jeg tegner et kjøkken, prøver jeg å sette meg inn i hvordan det er å være i det rommet jeg tegner, for å vite at det skal fungere for dem som skal ha det.


Schmidt Kjøkken & Bad i Porsgrunn, består av tre heltidsansatte, deriblant Ole Realf og hans kjære – i tillegg til datteren deres som iblant trår til som ekstrahjelp i butikken. Ole Realf forteller at de har mulighet til å selge kjøkken til hele Norge, men at det er Porsgrunn- og Skiensområdet som er hovedmarkedet deres.


De små detaljene
Ved lokalet her i Porsgrunn, finnes det en showroom-leilighet som er produsert av Schmidt. Ole Realf oppfordrer kundene til å virkelig spørre kjøkkenkonsulentene, og til å ta og føle på de ulike møblene og materialene. De små detaljene; som fotpedalen på søppelskapet og andre unike muligheter kan lett bli forbigått ellers.


– Det er vanskelig å oppfatte bare ved å komme hit og se. Du klarer ikke å forstå konseptet Schmidt, bare ved å komme hit å se på egenhånd, sier han, og oppfordrer kundene til å ta kontakt med en ansatt for hjelp og veiledning når de er i butikken.


Fordelene med et Schmidt-kjøkken er flere, ifølge Ole Realf. En, er at du kan få innredningen skreddersydd og spesialtilpasset i forhold til hvordan hjemmet ditt ser ut. Og det uten at det koster veldig mye mer enn hos andre. Valgmulighetene er mange både på farge- og kombinasjonsfronten, og du kan velge alt fra billigere til dyrere løsninger. 


– Vi har hele 24 forskjellige skrogfarger, hvordan skapet ser ut inni, uten tillegg i prisen. Lyst eller mørkt, trestruktur eller betong-look – det er helt opp til deg. Vi har rimeligere fronter uten rammer og dyrere fronter i eik natur eller malt. Både med og uten ramme. Kvaliteten på kjøkkenet, badet eller garderoben din blir gjennomgående på topp.



Tar seg av kundene
Ole Realf har ingen planer på å ekspandere. Isteden ønsker han å fortsette på samme vis som Schmidt Kjøkken & Bad i Porsgrunn gjør i dag, med den samme gode kundebehandlingen som alltid. For Ole Realf er det viktig at absolutt alle skal føle seg velkommen. Derfor har han tatt med seg barnas gamle leker til butikken, som barnefamilier ofte setter stor pris på, og ofte lukter det til og med nybakt i butikken! 


– Og jeg har alltid tid til å slå av en prat med kundene, sier Ole Realf med et stort smil.

Les mer...

2020-01-01 11:45

bransje2

Det Norske Bransjemagasinet med nye eiere fra 1. august

Artikkel Fra 1. august tar Raven Media AS over utgivelsen av Det Norske Bransjemagasinet.
202002w3

Slik får du en enklere byggeprosess

Artikkel Totalentreprenøren Grødem Bygg, tar seg av kontakten med underleverandører – for en enklere og mer ryddig byggeprosess for kunden.
Hjemmeside

    Kontaktinformasjon

    67532874

    Et plantebasert liv: For dyrene, miljøet og helsen

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    51842405_2091095327636632_3517487299556278272_o

    Vi søker medieselgere!

    Har du en selger i magen og brenner for næringsliv og oppsøkende salg, kan det være deg vi leter etter!

    Arkiv