nordmarin1nordmarin2nordmarin3nordmarin7nordmarin6nordmarin5nordmarin4

Gir alt for å få fornøyde kunder

Det er en trygg og særdeles hyggelig affære å kjøpe båt av Nord Marin i Skien. Og de får sine kunder til å komme tilbake – båtkjøp etter båtkjøp.

De serviceinnstilte båtselgerne og eierne Morten Bjørnstad og Rune Nilsen, utgjør halvparten av Nord Marin AS. Her selges det både nye og brukte båter og utstyr – i tillegg finnes det mer enn nok plass til vinteropplag og verksted i det over 4 000 kvadratmeter store lokalet.


Lageret rommer i dag rundt 100 båter på opplag, og der har Nord Marin en unik tjeneste som gjør det enkelt for opplagskundene.


– Vi henter båtene hos kundene; server og gjør alt sammen, og så leverer vi de ut på hytta om sommeren igjen, forteller Rune.


– Vi tar alt! Mange som kjøper båt her hos oss, har ikke noe sted å ha den, men det ordner vi. Vi tar veldig vare på kundene, fastslår Morten med et smil.


15 år med fornøyde kunder

Nord Marin fører båtmerkene Yamarin, Finnmaster, Grand og Buster.



– Det går gjennom Yamaha-systemet. Yamaha har vært markedsledende i Norge 41 år på rad, så det er det beste! Det er traust, men det er det beste, ler Morten og fortsetter:


– Det funker bestandig. Man kaller det fiskemotoren, for du kan stole på den uansett.



Nord Marin fyller 15 år i år, og får stadig gleden av å kunne serve sine kunder med båter igjen og igjen. De «gamle» kundene utgjør 40 prosent av kundebasen, og kommer gjerne tilbake til de pålitelige gutta i Nord Marin for et båtkjøp, uansett om det er dårlige eller gode økonomiske tider.


– Vi selger mye til gamle kunder. Noen bytter båt annethvert år, og da tar vi tilbake den gamle båten som vi selger brukt, opplyser Rune.


I medvind og motvind
Morten og Rune, er omtrent alltid tilgjengelig for kundene, og gir alt i høysesongmånedene. Heldigvis har mye blitt enklere i løpet av årene, og båtene kommer mer eller mindre ferdigmontert fra produsenten.



– Da en båt kom hit før, så måtte du montere alt! Da jobbet vi til to på natta, humrer de to.


Etter en liten nedgang i 2019, opplevde Nord Marin en utrolig oppgang i 2020 i forbindelse med koronaen – med en omsetningsøkning på nesten 50 prosent. Internett er ofte den hovedsakelige salgskanalen, og gjennom Finn.no, har de solgt båter så langt som til Svalbard!


Derimot var det mange båtkunder som avbestilte båten i forbindelse med korona i fjor, og som følge av en lavere etterspørsel, satte fabrikkene ned produksjonen. Men plutselig snudde det helt.


– Nå har vi bestilt flere båter, men selskapene som produserer i Finland og Polen, har ikke større kapasitet. Alle er avhengig av hverandre for å lage en båt, forklarer Morten.


Service i høysetet
I år er det ifølge Morten og Rune, derfor ekstra mange båtlystne som ikke fikk tak i båt i fjor, som er på hugget i år. Og med service i høysetet, kan kundene stole på at Nord Marin gjør sitt ytterste for at kundene skal bli fornøyde.


– Service er noe vi setter veldig høyt. Du får det vi har blitt enige om – til tiden. Skal vi komme klokken 13 med en båt, så kommer vi klokken 13. Vi kommer ikke seks timer etter avtalt tid, som noen av våre konkurrenter gjør – det er helt utrolig når vi hører om det, avslutter Morten og rister på hodet.  



Les mer...

2021-04-01 10.00

greida1

Imponerer stort med førsteklasses montering av hvitevarer

Artikkel Greida AS, selger og monterer hvitevarer både for privatpersoner, entreprenører og utleiere – og tilbyr en trygg og profesjonell montering av de beste hvitevaremerkene.
isekk2

Dette er løsningen for mindre avfallsmengder

Artikkel iSEKK er et miljøvennlig og enkelt alternativ til hengere og containere. De gule avfallssekkene hjelper håndverkere med å planlegge avfallslogistikken sin, og den smarte løsningen er både tidsbesparende...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    • NORD MARIN AS
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      355 97 222
    • Adresse:
      Bedriftsvegen 100, 3735 Skien
    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    Arkiv