triex2triex3triex4

– Båt er for alle!

Under Koronasommeren 2020, solgte båtforhandleren Triex, båter til folk som aldri har hatt båt før.

Båtforhandleren Triex, ble startet av Frank Døler vinteren 1999. Sønnen tok over driften i 2017, og i fjor flyttet man virksomheten og byttet lokale fra Heistad til Drangedalsvegen 100 i Porsgrunn. Åpningsfesten, som skulle gå av stabelen 13. mars – dagen etter pressekonferansen i forbindelse med koronaen – ble følgelig avlyst.


Overraskende båtsalg
Utrolig nok gikk fjorårets båtsalg over all forventning, og daglig leder Thomas Aasland, fikk gleden av å selge båter til helt nye båteiere.


– Båt er for alle! Da koronaen kom, solgte jeg veldig mange båter til folk som ikke har hatt båt før – så det var litt spennende.


– Det er greit å begynne med noe lettkjørt og bygge seg opp, og gå etter behov. Det er ikke vanskelig å kjøre båt. Så lenge man er litt sjøvant, er det ikke noe problem, forsikrer Thomas og smiler.


Triex selger i hovedsak nye båter og motorer, og fører kvalitetsmerkene Nordkapp, Sting og Zodiac – og ble for ikke så lenge siden en fullverdig forhandler for Mercury.



– Det er trygge og sterke merkenavn i båtbransjen, så vi føler oss litt heldige over at vi har de merkene.


Hele pakka
Hos Triex kan man også kjøpe brukte båter, og de får inn en hel del innbyttebåter fra kunder som kjøper ny båt hos dem.


– Mange som kjøper båt hos oss, har en båt de bytter inn. Vi gjør ofte avtaler med kundene som kjøper ny båt, og tar inn innbyttebåter som vi selger etterpå, forklarer Thomas.


Triex er ikke kun en båtforhandler; de kan nemlig tilby alt fra båtsalg til service og vedlikehold – og båtopplag når sesongen er over. De reparerer alle båtmerker – ikke bare merkene de fører, og tar også forsikringssaker.


– Vi tar både service, vedlikehold og opplag; hele pakka, forteller Thomas.


– Akkurat her, er det bare utstilling og båtsalg, i tillegg til litt båtutstyr som olje og filter til motorene. Men på Sillebergen Marina, har vi verksted, service, vedlikehold og opplag, forteller han og anslår at de i dag oppbevarer rundt 120 båter. 


Båtopplaget er svært populært blant Oslo-folk som har hytter her omkring. Da får de båten sin i tide til ferien, og leverer den inn til dem på opplag når sommeren går mot sin slutt.


Båt etter kundens behov
Thomas forteller at den gjennomsnittlige båtkunden er mellom 30 og 60 år, og har enten en lokal forankring eller en hytte her. Og størrelsen på båtene varierer.



– Vi selger mye større båter, som den største fra Nordkapp. Men vi har båter fra 4,85 til 30 fot. Det er et veldig vidt spekter og det går etter kundens behov, fastslår han.


Triex, stiller opp for kundene i vått og tørt, og Thomas spøker om at han absolutt ikke tar fire ukers sommerferie under høysesongen.


Hovedsesongen starter allerede fra midten av mars og strekker seg til sensommeren, men allerede nå den første uka i februar, solgte de fire båter.


– Vi har et veldig sterkt varemerke i de produktene vi har, og vi har vokst fra å være en liten båtbutikk til å bli ganske store. Vi er gode på service og ettermarkedet, så kunden kan føle seg trygg her, sier Thomas med et varmt smil.


Les mer...

2021-04-01 08:00

utsynbolig5

Aktøren som oppfyller din fritidsbolig-drøm

Artikkel UTSYN Bolig, bygger bolig- og hyttefelt på idylliske tomter på Sørlandet. – Kundene kan være med å få det skreddersydd akkurat slik de vil!
mesterlyskrsand2

Her får du profesjonell hjelp til å velge riktig belysning

Artikkel De to Mesterlys-forretningene i Arendal og i Kristiansand Avenyen, deler en mangeårig kunnskap om lyskilder og lyssetting med sine kunder, for en behagelig atmosfære i hjemmet.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    Tone.3

    Skjønnhetseksperten

    Å leve av sin egen blogg er en drøm for mange. Men bak skjønnhetsbloggenes glossy image, skjuler det seg lange dager. Stylist, skjønnhetsekspert og journalist Tone Vid Skipá, gir oss et innblikk i hennes hverdag.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    Arkiv