Et enormt hjelpeapparat ligger bak den lokale byggevarespesialisten Carlsen Fritzøe. Ikke bare sender de kunder fornøyde hjem med produkter og materiell for å realisere byggedrømmen, de sender også kundene hjem med selvtilliten og stå på-viljen for å utføre prosjektet.
– Veldig mye av det vi jobber med er å gi folk den selvtilliten at dette klarer de selv. Mange føler at de tar seg vann over hodet når de tar på seg et oppussingsprosjekt, men vi hjelper de hele veien med profesjonell veiledning. Er det noe de ikke forstår har vi håndverkere tilgjengelig og svar på spørsmål de måtte ha, sier daglig leder Frode Borgersen.
Som en del av Carlsen Fritzøe kjeden har hver avdeling personell med lang erfaring og utdanning – mange med mesterbrev og tømrerbakgrunn. Konseptet baserer seg på å kunne tilby alt fra byggestart til slutt med produkt og materiell for både inne og ute. Kjøkken er hovedsatsingsområdet, noe de har utviklet spesielt de siste få årene.
– Vi selger Sigdal-kjøkken, og har et bredt sortiment fra tradisjonell herregårdsstil til mer stilrent og moderne, sier Borgersen. Mari Johansen er selgerleder for forbrukeravdelingen og til sin hjelp har hun Monica Eriksen.
Avdelingen i Moss har en imponerende utstilling av kjøkken, der kunden, gjerne med en kakebit og skvett kaffe, får tatt seg god tid til å utforske forskjellige design.
– Her kan du gå gjennom avdelingen og kjenne hvordan gulvet kjennes, ta en tur innom tapetshopen hvor du kan bla gjennom utallige tapetkataloger og virkelig bruke tida mens du hele tiden blir ivaretatt av oss, sier Borgersen.
Ved å registrere deg på «Byggepraten» på nett kan du bli oppringt av Carlsen Fritzøe og få tatt en hyggelig prat med fagfolk for å få gode råd og veiledning til både store og små prosjekt.
- Nytt fra kun to år siden, og som Sigdal var først ute med, er en 3D versjon av kjøkkenløsninger der kunden kan bevege seg rundt i en virtuell versjon av det ferdige kjøkkenprosjektet.
– Det skiller oss ut fra andre kjøkkenleverandører og gjør at folk husker oss, så det er kjempelurt. Folk får virkelig visualisert hvordan ferdig prosjekt vil bli, smiler Johansen.
Carlsen Fritzøe hjelper kunder med å lage en komplett plan over oppussings- eller byggeprosjektet. Kunden får vite hva som trengs og får et estimert tilbud.
– Det er mye lettere for kunden å kunne vite hva det kommer til å koste når vi lager en oversikt. Da kan vi også bistå med å velge riktige materialer, og siden vi også sitter med profesjonell erfaring kan vi hjelpe med å rette feil og komme med gode forslag til forandringer og riktige tekniske løsninger, avslutter daglig leder.