biliavestfold7biliavestfold6biliavestfold8biliavestfold9biliavestfold10biliavestfold1biliavestfold2biliavestfold3biliavestfold4biliavestfold5

Alt du trenger å vite om el-SUVen BMW iX3

Den splitter nye BMW iX3, er en helelektrisk SUV med lang rekkevidde og et futuristisk design. Bilia Vestfold, forteller deg alt du trenger å vite om den.

– Mange har kjøpt den uten å ha prøvd den, smiler selger Jonas Sebastian Moi ved Bilia Vestfold.


Han forteller ivrig om den splitter nye BMW iX3, som nå snart rulles ut fra Bilia Vestfold én etter én.


– Vi har hatt store forventninger, og det er absolutt en veldig spennende og etterlengtet bil som vi endelig har fått! BMW i3-en har vært en suksess, og den har vi hatt i mange år, men nå får vi en fullverdig SUV med god høyde og god sittekomfort.



Bedre rekkevidde
Jonas Sebastian forteller videre at plug-in hybriden X3 lenge har vært en skikkelig Norgesfavoritt, men at det blir noe helt annet med den rekkevidden som den helelektriske nye stjerna iX3 kan tilby.


– iX3 har en rekkevidde på 450 kilometer (WLTP). Den nye WLTP-normen har blitt mye strengere, så vi forventer at rekkevidden vil være bra.


– Vi merker at det er mye fokus på rekkevidde, men man skal nok se mer på totalpakken og hva man får. Du trenger nødvendigvis ikke en bil som går 600 kilometer hvis du bare skal kjøre kortere distanser, fastslår Jonas Sebastian.



Videre ønsker han å trekke frem det fremtidsrettede miljøfokuset til BMW. Alle BMW-modellene er produsert med ekstra omtanke for miljøet, på en fabrikk som endatil benytter seg av vindmølleenergi. Slik har BMW fått en topplassering på Dow Jones-indeksen.


Spennende lanseringer i vente
Jonas Sebastian, synes det skal bli spennende å se mer av de kommende BMW-modellene som slippes på løpende bånd nå i løpet av 2021.


– BMW i4 blir en kul og spennende modell, som går over i 4-serien. BMW iX-en får et mer futuristisk utseende i design, og kommer mot slutten av året. Det blir en større SUV; like stor som X5. Alle bygger på i3-filosofien om å ha miljøvennlige materialer, bærekraft i produksjonen og et fremtidsrettet designspråk.


Plassjef i BMW; Alexander Sveinung, kan fortelle at de fremdeles selger mange i3-modeller – til tross for at den kom i 2013 og ble sett på som forut for sin tid med sitt futuristiske utseende.



– Vi har aldri hatt en modell som har gått så lenge uten å ha fått en ny modell. Den har hatt noen små justeringer underveis, som bedre batteripakke med lengre rekkevidde enn det den hadde i 2013.


Nå kommer stort sett alle modellene fra BMW som ladbare hybrider, og i tillegg venter Bilia Vestfold som sagt på tre helelektriske biler i år: iX3, i4 Serie Coupé og den store SUVen iX, som alle tre slippes fortløpende frem til nyttår.


– Vi har en lang interesseliste for iX3, og vi sender ut invitasjoner om å komme å prøvekjøre bilen. Vi solgte 10 biler før lanseringen, så jeg har stor tro på denne modellen, sier Alexander og smiler.


En lys fremtid i vente
Alexander har god grunn til å smile. I fjor satte nemlig Bilia Vestfold ny rekord på nybilsalget.


– Vi gikk inn i 2021 med den største ordrereserven vi har hatt noen gang, så vi ser lyst på fremtiden!



Bilia Vestfold, startet i 1975 med merkene Mitsubishi og BMW, under navnet Morris Autohandel Etter hvert kom BMW med et krav om at de måtte ha et eget selskap for salg av BMW, og da ble Morris Bil etablert  – med daglig leder Alexander i spissen. I 2004 kjøpte Tronrud Bil opp BMW-delen fra Morris Bil, og i 2007 kjøpte Bilia opp Tronrud Bil igjen. Selv har Alexander jobbet her siden 1986, og flere av de 30 ansatte har en lang fartstid i Bilia Vestfold.


– Da vi startet i 1975, var vi én av to BMW-forhandlere i Norge. Og de to ansatte som begynte her den gang, jobber her fortsatt, opplyser Alexander.


Kundetilfredshet i høysetet
I alle årene han har jobbet her, har kundetilfredshet alltid stått i fokus. Alle som har vært innom og kjøpt bil hos dem eller besøkt verkstedet, får derfor en spørreundersøkelse i etterkant.


– Vi går alltid igjennom svarene, og er det noe vi er dårlige på, så må vi så klart gjøre noe med det; vi lærer av våre feil, understreker han.


På lik linje med Volvo og deres personlig service-konsept, kan BMW nå tilby det samme gjennom Bilia sine forhandlere. BMW teknikerkonsept, lar kunden føre en direkte dialog med teknikeren som skrur på bilen din – uten mellomledd.


– Det skaper en lojalitet og en bedre kundeopplevelse for kunden. Da får man en fast person å forholde seg til; en BMW servicetekniker. Det nyeste nå, er at vi har begynt å filme bilene på verkstedet. Ser vi en feil, så tar vi en video av feilen, og da blir det lettere å godta at man må reparere det. Det setter kundene veldig stor pris på, smiler Alexander avslutningsvis.

Les mer...

2021-03-01 16.15

asbestutstyr5

Eliminerer faren med asbest med høy kompetanse og riktig utstyr

Artikkel Med samme kompetanserike eiere, har totalleverandøren Asbest Utstyr AS og Asbestkompetanse AS, alt man trenger for å utføre en trygg og vellykket asbestsanering.
bergenprohousing4

Overnattingsløsninger til kort- og langtidsprosjekter i Bergen skaper fornøyde ansatte

Artikkel Bergen Prohousing AS, tilbyr komfortable og fullt møblerte overnattingsleiligheter av god kvalitet, for ansatte som reiser mye og jobber i Bergen. Uansett om man ønsker å bo på hotell, i en leilighet eller...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv