biliavestfold7biliavestfold6biliavestfold8biliavestfold9biliavestfold10biliavestfold1biliavestfold2biliavestfold3biliavestfold4biliavestfold5

Alt du trenger å vite om el-SUVen BMW iX3

Den splitter nye BMW iX3, er en helelektrisk SUV med lang rekkevidde og et futuristisk design. Bilia Vestfold, forteller deg alt du trenger å vite om den.

– Mange har kjøpt den uten å ha prøvd den, smiler selger Jonas Sebastian Moi ved Bilia Vestfold.


Han forteller ivrig om den splitter nye BMW iX3, som nå snart rulles ut fra Bilia Vestfold én etter én.


– Vi har hatt store forventninger, og det er absolutt en veldig spennende og etterlengtet bil som vi endelig har fått! BMW i3-en har vært en suksess, og den har vi hatt i mange år, men nå får vi en fullverdig SUV med god høyde og god sittekomfort.



Bedre rekkevidde
Jonas Sebastian forteller videre at plug-in hybriden X3 lenge har vært en skikkelig Norgesfavoritt, men at det blir noe helt annet med den rekkevidden som den helelektriske nye stjerna iX3 kan tilby.


– iX3 har en rekkevidde på 450 kilometer (WLTP). Den nye WLTP-normen har blitt mye strengere, så vi forventer at rekkevidden vil være bra.


– Vi merker at det er mye fokus på rekkevidde, men man skal nok se mer på totalpakken og hva man får. Du trenger nødvendigvis ikke en bil som går 600 kilometer hvis du bare skal kjøre kortere distanser, fastslår Jonas Sebastian.



Videre ønsker han å trekke frem det fremtidsrettede miljøfokuset til BMW. Alle BMW-modellene er produsert med ekstra omtanke for miljøet, på en fabrikk som endatil benytter seg av vindmølleenergi. Slik har BMW fått en topplassering på Dow Jones-indeksen.


Spennende lanseringer i vente
Jonas Sebastian, synes det skal bli spennende å se mer av de kommende BMW-modellene som slippes på løpende bånd nå i løpet av 2021.


– BMW i4 blir en kul og spennende modell, som går over i 4-serien. BMW iX-en får et mer futuristisk utseende i design, og kommer mot slutten av året. Det blir en større SUV; like stor som X5. Alle bygger på i3-filosofien om å ha miljøvennlige materialer, bærekraft i produksjonen og et fremtidsrettet designspråk.


Plassjef i BMW; Alexander Sveinung, kan fortelle at de fremdeles selger mange i3-modeller – til tross for at den kom i 2013 og ble sett på som forut for sin tid med sitt futuristiske utseende.



– Vi har aldri hatt en modell som har gått så lenge uten å ha fått en ny modell. Den har hatt noen små justeringer underveis, som bedre batteripakke med lengre rekkevidde enn det den hadde i 2013.


Nå kommer stort sett alle modellene fra BMW som ladbare hybrider, og i tillegg venter Bilia Vestfold som sagt på tre helelektriske biler i år: iX3, i4 Serie Coupé og den store SUVen iX, som alle tre slippes fortløpende frem til nyttår.


– Vi har en lang interesseliste for iX3, og vi sender ut invitasjoner om å komme å prøvekjøre bilen. Vi solgte 10 biler før lanseringen, så jeg har stor tro på denne modellen, sier Alexander og smiler.


En lys fremtid i vente
Alexander har god grunn til å smile. I fjor satte nemlig Bilia Vestfold ny rekord på nybilsalget.


– Vi gikk inn i 2021 med den største ordrereserven vi har hatt noen gang, så vi ser lyst på fremtiden!



Bilia Vestfold, startet i 1975 med merkene Mitsubishi og BMW, under navnet Morris Autohandel Etter hvert kom BMW med et krav om at de måtte ha et eget selskap for salg av BMW, og da ble Morris Bil etablert  – med daglig leder Alexander i spissen. I 2004 kjøpte Tronrud Bil opp BMW-delen fra Morris Bil, og i 2007 kjøpte Bilia opp Tronrud Bil igjen. Selv har Alexander jobbet her siden 1986, og flere av de 30 ansatte har en lang fartstid i Bilia Vestfold.


– Da vi startet i 1975, var vi én av to BMW-forhandlere i Norge. Og de to ansatte som begynte her den gang, jobber her fortsatt, opplyser Alexander.


Kundetilfredshet i høysetet
I alle årene han har jobbet her, har kundetilfredshet alltid stått i fokus. Alle som har vært innom og kjøpt bil hos dem eller besøkt verkstedet, får derfor en spørreundersøkelse i etterkant.


– Vi går alltid igjennom svarene, og er det noe vi er dårlige på, så må vi så klart gjøre noe med det; vi lærer av våre feil, understreker han.


På lik linje med Volvo og deres personlig service-konsept, kan BMW nå tilby det samme gjennom Bilia sine forhandlere. BMW teknikerkonsept, lar kunden føre en direkte dialog med teknikeren som skrur på bilen din – uten mellomledd.


– Det skaper en lojalitet og en bedre kundeopplevelse for kunden. Da får man en fast person å forholde seg til; en BMW servicetekniker. Det nyeste nå, er at vi har begynt å filme bilene på verkstedet. Ser vi en feil, så tar vi en video av feilen, og da blir det lettere å godta at man må reparere det. Det setter kundene veldig stor pris på, smiler Alexander avslutningsvis.

Les mer...

2021-03-01 16.15

flisesentervestfold_1

Dette flisesenteret tilbyr det som kjedene ofte ikke kan

Artikkel Flisesenter Vestfold har lang fartstid i Larvik. Hit reiser faste proffkunder som setter pris på kunnskapen som brødrene Arnesen besitter, og ikke minst den gode kvaliteten til produktene de selger.
lrelektro6

Skreddersydde elektroinstallasjoner for hverdagens nye behov

Artikkel Det kan være utfordrende å henge med på utviklingen i en stadig mer digital og elektrifisert hverdag. Lyngdals-bedriften LRE Elektro, holder seg derimot oppdatert på det nyeste innen elektroinstallasjoner,...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    schmidtkjøkken2

    Kjøkkenløsninger for den moderne familiesituasjonen

    Schmidt Kjøkken designes og produseres i Frankrike og Tyskland. Med miljø på dagsordenen og nyskapende løsninger som gjør kjøkkenet til hjemmets nye møtepunkt, treffer Schmidt Kjøkken blink med sine kvalitetskjøkken.

    193w2

    Et hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Arkiv