183074dw183074o183074d183074183074p

Bransje i rask utvikling og endring

Produksjon av skilt og reklamemateriell er et fag som er i rask modernisering og digitalisering, noe bedriften DigiPrint AS erfarer.

Skilter, bildekor, reklamemateriell, industrimerking, digitalprint, etiketter, messeutstyr, flagg, bannere – listen på hva DigiPrint AS kan levere, er nærmest endeløs. Det er utfordrende å kunne produsere og ha fagkunnskap på alle disse områdene samtidig, også fordi utviklingen av produksjonsteknologien går raskt.


–  Vi startet opp i 2009 og drev først kun med silketrykking, som fort ble en utdøende bransje. Derfor ble det tidlig en dreiing mot heldigital hverdag, forteller André Johannessen, daglig leder i DigiPrint AS.


Selskapet het først Lacca Spesialtrykk, så BK Profilering AS.  Da de flyttet i nye og større lokaler i år, ble det nok et navnebytte.


– Det nye navnet signaliserer at vi nok en gang moderniserer og bredder maskinparken og kompetansen, bedyrer Johannessen.

Det er både kapital og plasskrevende å drive produksjon i denne bransjen. Derfor velger mange aktører å produsere noe selv, og kjøpe resten av andre underleverandører. DigiPrint AS staser på egen produksjon, der de selv tidligere måtte kjøpe ferdige produkter for videresalg.


183074o


– Det gjør at vi kan produsere og levere det meste på kort tid, i norsk kvalitet. Som i andre bransjer, blir det stadig kortere leveringstider. Ved å ha produksjonen i eget hus, klarer vi å levere raskere og mer presist, sier Johannessen.


– Lysskilt, reklameskilt, belysning og LED-lys, det produserer vi nå selv. Før kjøpte vi mye av dette i Baltikum, som mange andre i bransjen gjør. Men nå produserer vi 100 prosent i eget hus og selger også til andre forhandlere. Der går vi mot strømmen, smiler han.


–  Det andre store satsningsområdet vi har nå, er at vi produserer klistremerker og etiketter på rull.
I fremtiden vil salget av klistremerker og etiketter stå for halvparten av det totale salget.


De fem ansatte i DigiPrint AS har alle høy kompetanse om materialer og materialenes ulike egenskaper, og ikke minst hva du bør bruke til hvilket formål. Nettopp derfor utmerker de seg ekstra godt på spesialmerking.


– Vi leverer blant annet merking og skilting til medisinsk utstyr, kjemiindustrien, offshore, subsea, passasjerbåter og sveisebransjen. Og da må du kunne litt om materialenes egenskaper, og ikke minst om kravene merkingen må tilfredsstille for å kunne brukes i de forskjellige miljøene.

En hverdag som er kunnskapskrevende og krever en del avansert utstyr, gjør også at de har en veldig spredt kundemasse, fra små til mellomstore kunder.


–  Vi er gode på problemløsning. Om kunden har et behov som er litt utenfor normalen, da må vi finne ut om vi kan lage et produkt som tilfredsstiller kundens behov ut i fra maskinparken vi har tilgjengelig, sier Johannessen.


På spørsmål om hva selskapet vektlegger, kommer svaret raskt:

– De gamle og enkle prinsippene! Punktlighet, kvalitet, service og fagkunnskap, sier den daglige lederen med et smil.


183074d

Les mer...

2018-06-18 14:30

mobileoslo3

Satser alt på Opels nye stjerne

Artikkel Da Opel lanserte Mokka-e, ble den møtt med full nedstengning i Norge. Når det nå går mot lysere tider, er Mobile Oslo utålmodige med å få Opels nye stjerne ut på veiene!
møllerbiletterstad5

Denne bilen får mange bileiere til å gå over til Škoda

Artikkel Møller Bil Etterstad, selger Škoda ENYAQ IV i bøtter og spann! Og en veldig stor andel av ENYAQ-kundene har ikke vært Škoda-kunder tidligere, forteller man stolt hos bilforhandleren.

    Kontaktinformasjon

    Tone.3

    Skjønnhetseksperten

    Å leve av sin egen blogg er en drøm for mange. Men bak skjønnhetsbloggenes glossy image, skjuler det seg lange dager. Stylist, skjønnhetsekspert og journalist Tone Vid Skipá, gir oss et innblikk i hennes hverdag.

    67532874

    Et plantebasert liv - for helsa, dyrene og miljøet

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Arkiv