183074dw183074o183074d183074183074p

Bransje i rask utvikling og endring

Produksjon av skilt og reklamemateriell er et fag som er i rask modernisering og digitalisering, noe bedriften DigiPrint AS erfarer.

Skilter, bildekor, reklamemateriell, industrimerking, digitalprint, etiketter, messeutstyr, flagg, bannere – listen på hva DigiPrint AS kan levere, er nærmest endeløs. Det er utfordrende å kunne produsere og ha fagkunnskap på alle disse områdene samtidig, også fordi utviklingen av produksjonsteknologien går raskt.


–  Vi startet opp i 2009 og drev først kun med silketrykking, som fort ble en utdøende bransje. Derfor ble det tidlig en dreiing mot heldigital hverdag, forteller André Johannessen, daglig leder i DigiPrint AS.


Selskapet het først Lacca Spesialtrykk, så BK Profilering AS.  Da de flyttet i nye og større lokaler i år, ble det nok et navnebytte.


– Det nye navnet signaliserer at vi nok en gang moderniserer og bredder maskinparken og kompetansen, bedyrer Johannessen.

Det er både kapital og plasskrevende å drive produksjon i denne bransjen. Derfor velger mange aktører å produsere noe selv, og kjøpe resten av andre underleverandører. DigiPrint AS staser på egen produksjon, der de selv tidligere måtte kjøpe ferdige produkter for videresalg.


183074o


– Det gjør at vi kan produsere og levere det meste på kort tid, i norsk kvalitet. Som i andre bransjer, blir det stadig kortere leveringstider. Ved å ha produksjonen i eget hus, klarer vi å levere raskere og mer presist, sier Johannessen.


– Lysskilt, reklameskilt, belysning og LED-lys, det produserer vi nå selv. Før kjøpte vi mye av dette i Baltikum, som mange andre i bransjen gjør. Men nå produserer vi 100 prosent i eget hus og selger også til andre forhandlere. Der går vi mot strømmen, smiler han.


–  Det andre store satsningsområdet vi har nå, er at vi produserer klistremerker og etiketter på rull.
I fremtiden vil salget av klistremerker og etiketter stå for halvparten av det totale salget.


De fem ansatte i DigiPrint AS har alle høy kompetanse om materialer og materialenes ulike egenskaper, og ikke minst hva du bør bruke til hvilket formål. Nettopp derfor utmerker de seg ekstra godt på spesialmerking.


– Vi leverer blant annet merking og skilting til medisinsk utstyr, kjemiindustrien, offshore, subsea, passasjerbåter og sveisebransjen. Og da må du kunne litt om materialenes egenskaper, og ikke minst om kravene merkingen må tilfredsstille for å kunne brukes i de forskjellige miljøene.

En hverdag som er kunnskapskrevende og krever en del avansert utstyr, gjør også at de har en veldig spredt kundemasse, fra små til mellomstore kunder.


–  Vi er gode på problemløsning. Om kunden har et behov som er litt utenfor normalen, da må vi finne ut om vi kan lage et produkt som tilfredsstiller kundens behov ut i fra maskinparken vi har tilgjengelig, sier Johannessen.


På spørsmål om hva selskapet vektlegger, kommer svaret raskt:

– De gamle og enkle prinsippene! Punktlighet, kvalitet, service og fagkunnskap, sier den daglige lederen med et smil.


183074d

Les mer...

2018-06-18 14:30

 

Rettelse i publiseringen i sakene om Tall Ships Races og Fredrikstad og Hvaler!

Artikkel
195010w4

Fotografen som ble boligstylist

Artikkel Et brett med nylaget frokost ligger på den oppredde sengen, roser står i vasen på kjøkkenbordet, og leiligheten ser ryddig ut. På lik linje med mennesker, kan hus, leiligheter og fritidsboliger stilles...

    Kontaktinformasjon

    67532874

    Et plantebasert liv: For dyrene, miljøet og helsen

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    51842405_2091095327636632_3517487299556278272_o

    Vi søker medieselgere!

    Har du en selger i magen og brenner for næringsliv og oppsøkende salg, kan det være deg vi leter etter!

    193w2

    Hytteliv på svenskekysten

    Idylliske Bohuslän lokker mange sol- og badelystne nordmenn over svenskegrensa – sommer etter sommer. Bransjemagasinet har pratet med to erfarne feriehus-meglere, som forteller at de stadig får henvendelser fra kjøpelystne nordmenn.

    Arkiv