183074dw183074o183074d183074183074p

Bransje i rask utvikling og endring

Produksjon av skilt og reklamemateriell er et fag som er i rask modernisering og digitalisering, noe bedriften DigiPrint AS erfarer.

Skilter, bildekor, reklamemateriell, industrimerking, digitalprint, etiketter, messeutstyr, flagg, bannere – listen på hva DigiPrint AS kan levere, er nærmest endeløs. Det er utfordrende å kunne produsere og ha fagkunnskap på alle disse områdene samtidig, også fordi utviklingen av produksjonsteknologien går raskt.


–  Vi startet opp i 2009 og drev først kun med silketrykking, som fort ble en utdøende bransje. Derfor ble det tidlig en dreiing mot heldigital hverdag, forteller André Johannessen, daglig leder i DigiPrint AS.


Selskapet het først Lacca Spesialtrykk, så BK Profilering AS.  Da de flyttet i nye og større lokaler i år, ble det nok et navnebytte.


– Det nye navnet signaliserer at vi nok en gang moderniserer og bredder maskinparken og kompetansen, bedyrer Johannessen.

Det er både kapital og plasskrevende å drive produksjon i denne bransjen. Derfor velger mange aktører å produsere noe selv, og kjøpe resten av andre underleverandører. DigiPrint AS staser på egen produksjon, der de selv tidligere måtte kjøpe ferdige produkter for videresalg.


183074o


– Det gjør at vi kan produsere og levere det meste på kort tid, i norsk kvalitet. Som i andre bransjer, blir det stadig kortere leveringstider. Ved å ha produksjonen i eget hus, klarer vi å levere raskere og mer presist, sier Johannessen.


– Lysskilt, reklameskilt, belysning og LED-lys, det produserer vi nå selv. Før kjøpte vi mye av dette i Baltikum, som mange andre i bransjen gjør. Men nå produserer vi 100 prosent i eget hus og selger også til andre forhandlere. Der går vi mot strømmen, smiler han.


–  Det andre store satsningsområdet vi har nå, er at vi produserer klistremerker og etiketter på rull.
I fremtiden vil salget av klistremerker og etiketter stå for halvparten av det totale salget.


De fem ansatte i DigiPrint AS har alle høy kompetanse om materialer og materialenes ulike egenskaper, og ikke minst hva du bør bruke til hvilket formål. Nettopp derfor utmerker de seg ekstra godt på spesialmerking.


– Vi leverer blant annet merking og skilting til medisinsk utstyr, kjemiindustrien, offshore, subsea, passasjerbåter og sveisebransjen. Og da må du kunne litt om materialenes egenskaper, og ikke minst om kravene merkingen må tilfredsstille for å kunne brukes i de forskjellige miljøene.

En hverdag som er kunnskapskrevende og krever en del avansert utstyr, gjør også at de har en veldig spredt kundemasse, fra små til mellomstore kunder.


–  Vi er gode på problemløsning. Om kunden har et behov som er litt utenfor normalen, da må vi finne ut om vi kan lage et produkt som tilfredsstiller kundens behov ut i fra maskinparken vi har tilgjengelig, sier Johannessen.


På spørsmål om hva selskapet vektlegger, kommer svaret raskt:

– De gamle og enkle prinsippene! Punktlighet, kvalitet, service og fagkunnskap, sier den daglige lederen med et smil.


183074d

Les mer...

2018-06-18 14.30

bygghjemme

Kan man bo i et minihus?

Artikkel Vi blir mer og mer opptatt av å være mer miljøvennlige og ta bærekraftige valg. Gjenbruk har blitt mer og mer populært. Nå er det også mange som tar for seg eget forbruk, og innvirkningen dette har på...
porschekristiansand1

Tradisjon og innovasjon hos verdens fremste bilmerke

Artikkel – Porsche står for tradisjon, men også innovasjon, fastslår plassjef og Porsche-entusiast Frode Zaar hos Porsche Center Kristiansand.

    Kontaktinformasjon

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    schmidtkjøkken2

    Kjøkkenløsninger for den moderne familiesituasjonen

    Schmidt Kjøkken designes og produseres i Frankrike og Tyskland. Med miljø på dagsordenen og nyskapende løsninger som gjør kjøkkenet til hjemmets nye møtepunkt, treffer Schmidt Kjøkken blink med sine kvalitetskjøkken.

    freshinteriør3

    Unike kjøkkenforretninger er først ute med trender

    Opptatt av trender og alltid på jakt etter det nyeste? Da bør du stikke innom Fresh Interiør! – Leverandørene våre skaper ofte trender istedenfor å kopiere de, forteller daglig leder Morten Winterstad.

    Arkiv