195009w5195009w6195009w2195009w1195009w4195009w3

Klinikk Madelene fremhever din naturlige skjønnhet

Mange års erfaring og utallige kurser gjør Line Charlotte Tangen til en av Telemarks beste behandlere innen injeksjoner og fillers.

Line Charlotte Tangen er ikke som alle andre kosmetiske behandlere. Hun er spesielt opptatt av det naturlige.


– Jeg vil ikke forandre utseendet ditt, jeg vil bare hjelpe deg med å få en freshere utgave av deg selv. Folk kan gjerne se at du har gjort noe, men ikke helt klare å sette fingeren på hva. Da ser det fortsatt naturlig ut. Jeg vil bare fremheve din naturlige skjønnhet, sier Line, som har jobbet i bransjen siden 2008.



Godt rykte
Line jobbet først noen år hjemmefra, før hun åpnet Klinikk Madelene høsten 2015. Hun tilbyr sine kunder injeksjoner og fillers, og har opparbeidet seg et solid rykte i bransjen basert på folkemunne. Noen kommer til henne for forfengelighet, mens mange kommer for medisinske grunner.


– Jeg har mange kunder som kommer hit fordi de strever med migrene. En injisering i pannen gjør at musklene slapper av, noe som viser seg å ha veldig god effekt mot hodepine. I tillegg har jeg mange kunder som kommer hit for å få svettebehandling, hvor musklene rundt svettekjertelen blir blokkert. Mange får et helt nytt liv etter en slik behandling, forteller hun.


Selv om de fleste kundene hennes er mellom 30 og 55 år, har hun kunder helt ned i 18 års alderen og helt opp til over 80 år. Kundene kommer fra hele Telemark, Oslo, Østfold og Vestfold.


– Jeg har et godt rykte, noe folk synes det er verdt å reise litt for. De er fornøyd med behandlingen jeg gir, og stoler på meg. Jeg er veldig ærlig og får ofte høre at jeg er dårlig til å selge, men jeg tenker det er viktig å holde på det naturlige. Jeg er veldig imot overbehandling.


Mersmak
Line er utdannet sykepleier, og jobbet som sykepleier før hun åpnet Klinikk Madelene. Egentlig var drømmen å bli akuttsykepleier, men tilfeldigheter gjorde at hun heller gikk inn på injeksjoner og fillers.


– Jeg er veldig fornøyd med at jeg gikk denne veien. Da jeg først startet med dette ga det veldig mersmak. Det har tatt meg lang tid å komme hit, men endelig er jeg et sted hvor jeg stortrives. Det er en veldig takknemlig jobb, for jeg jobber jo med å gjøre folk glade, forteller hun.


Selv om hun allerede har jobbet i bransjen i 11 år, er hun stadig på kurs. Hun forteller at det er viktig å holde seg oppdatert i jobben.


– Det er alltid noe nytt å lære i denne bransjen. Lesing, studering og kursing er alfa omega. Det kommer alltid noe nytt. Nye produkter, nye metoder eller nye nåler. Selv om jeg i dag er veldig god på for eksempel lepper, så har det tatt meg 11 år å lære teknikken jeg bruker i dag, sier hun.



Betaler for erfaring
Line opplever at bransjen hun er en del av kan ha et dårlig rykte. Hvem som helst kan sette fillers, noe hun mener er grunnen til at mange blir feilbehandlet eller overbehandlet.


– Heldigvis er vi under lupen, så jeg regner med at det kommer strengere regler for det nå etter hvert, noe som er veldig bra. Alle de ufaglærte som ikke har kunnskap om anatomi risikerer å sette injeksjoner feil og har heller ikke kunnskapen om hva de skal gjøre dersom noen får en allergisk reaksjon, forteller hun.


Hun anbefaler derfor alle til å gjøre undersøkelser og research før man eventuelt bestemmer seg for en behandler.


– Ikke bare se på prisen. Mange går etter det billigste, men det er en grunn til at noen er billigere enn andre. Man betaler for erfaring. Det koster masse penger å komme dit jeg er i dag, for kurs er dyrt.



Line er veldig nøye på å ta vare på kundene sine, også etter behandlingen er gjort. Hun er derfor alltid på jobb. Selve salongen har faste åpningstider, men hun er klar på at kundene kan ringe henne når som helst dersom de lurer på noe.


– Jeg mener man har en oppfølgingsplikt ovenfor kundene sine. Dersom de lurer på noe, så kan de heller kontakte meg enn å gå å uroe seg.


Restylane
Line tar nå klinikken enda et steg videre, for hun har akkurat blitt en del av Restylane Norge, som er kjent for å ha veldig godt trente behandlere.


– De er ganske strenge på hvem de tar inn, så dette er veldig gøy. Restylane har vært på markedet siden 1996, og FDA godkjent siden 2003, samt at de har supre kurs og god oppfølging. 


I fremtiden ønsker hun også å lære bort teknikker til andre behandlere.


– Målet mitt er å være den beste versjonen av meg selv. Man slutter aldri å utvikle seg, og jeg ønsker å være så god som det er mulig for meg å bli!

Les mer...

2020-01-01 21:00

201009w5

Riktig lysskjerming for ditt behov

Artikkel Gardin Studio tar solskjerming på alvor. De leverer og skreddersyr løsninger som passer deg og dine behov – enten du elsker sola eller vil stenge den ute!
201010w5

Citereja har mer enn 300 hårfarger for menn og kvinner

Artikkel For fire år siden åpnet Kristina Sazdevicienè skjønnhetssalongen Citereja, midt i Porsgrunn sentrum. Nå utvider hun salongen med en helt egen nettbutikk, som selger eksklusive skjønnhetsprodukter for både...
Facebook

    Kontaktinformasjon

    • KLINIKK MADELENE
    • E-post
    • Facebook
    • Instagram
    • Telefon:
      907 30 475
    • Adresse:
      Storgata 135, 3915 Porsgrunn (inngang Stangsgate, 2.etasje)
    51842405_2091095327636632_3517487299556278272_o

    Vi søker medieselgere!

    Har du en selger i magen og brenner for næringsliv og oppsøkende salg, kan det være deg vi leter etter!

    67532874

    Et plantebasert liv: For dyrene, miljøet og helsen

    Bransjemagasinet har gått i dybden på det vegetariske kostholdet og hvordan et plantebasert kosthold påvirker dyrene, vår helse og vårt klimaavtrykk her på jorda.

    IKEA_HANTVERK_Kavitha_inthefield_PH163745

    IKEA forener verden

    Møbelgiganten IKEA fins representert i 52 land og har til sammen 430 varehus på verdensbasis. Kommunikasjonsrådgiver Troels N. Mathisen, forteller at IKEA jobber iherdig med å utvikle løsninger som skal forenkle våre liv og gjøre hjemmene våre mer funksjonelle.

    Arkiv