phonepitstop4phonepitstop1phonepitstop2phonepitstop3

Rimeligere, raskere og mer miljøvennlig mobilreparasjon for bedrifter

Phone Pitstop, tilbyr mobilreparasjoner og utskiftning av glass og batteri med mere – utført med kvalitet og presisjon. Med god kapasitet til å ta imot enda flere bedriftskunder, har Trondheimbedriften gode bedriftsavtaler for bedriftskunder som ønsker et rimelig alternativ til nye firmatelefoner.

Mobilreparasjonsbutikken Phone Pitstop i Trondheim, ble startet i 2015 av Nils Thayanantham. Det hele startet med at Nils selv hadde vært uheldig og knust skjermen på mobiltelefonen sin. Da han skulle skifte skjermen, merket han fort at det både var dyrt, og at det fantes få tilbydere av slike tjenester i Trondheim.

– Da begynte jeg å gjøre det selv, og fant ut at jeg også kunne gjøre det for andre på hobbybasis, forteller Nils Thayanantham, daglig leder og innehaver av Phone Pitstop.


Utfører reparasjoner på mikronivå
Pågangen ble større enn Nils hadde sett for seg, og han opprettet derfor en Facebook-side. For å vise at han var seriøs, opprettet han etter en kort stund firmaet Phone Pitstop. Til slutt fikk han så mange oppdrag at han kunne si opp sin vanlige jobb og fokusere på Phone Pitstop på heltid. På bare noen år gikk Nils fra å ha hjemmekontor, til å åpne en butikk i Max-bygget på Tempe.

Etter flere år med mobilreparasjoner, innrømmer Nils at konkurransen er tøff og at alle konkurrenter kjemper om de samme kundene. Her har Nils derimot en klar fordel.

– Phone Pitstop er under utvikling, og vi har gått fra å skifte knuste skjermer og gamle batterier, til å tilby datarecovery på mobiltelefoner. Vi har også begynt å skifte skjermer og batterier samt generelle deler på MacBook og iPad, men vi utfører reparasjoner på alle merker og kan skaffe deler til de fleste modeller, understreker Nils.

Phone Pitstop bruker også mikrolodding når de utfører reparasjoner; en fremtidsrettet teknologi som muliggjør reparasjon av all elektronikk.

– Mikrolodding er reparasjoner på mikronivå, som utføres under mikroskop. Det er veldig avansert og krever dyrt utstyr. Vi er veldig stolte av å tilby mikrolodding, og vi har heldigvis alltid vært veldig fornøyde med de nye tjenestene vi har innført, konstaterer Nils med et smil.

Hjelper bedrifter raskt
Selv om de vanligste reparasjonene Phone Pitstop utfører er utskiftning av knuste skjermer og gamle batterier, understreker Nils at han har god kapasitet til å ta imot flere bedriftskunder. Mobiltelefonen er i dag blitt et langt viktigere verktøy for mange bedrifter, og for bedrifter med firmatelefoner kan Phone Pitstop tilby gunstige bedriftsavtaler. Tidligere var det ofte billigere å kjøpe en helt ny telefon dersom en ansatt har ødelagt telefonen. Med dagens prisnivå tatt i betraktning - hvor en god mobiltelefon ofte ligger på over ti tusen kroner, er Phone Pitstop et mye billigere og langt mer bærekraftig alternativ.


– Miljø har blitt viktigere for bedrifter i dag. Mobiltelefoner har lenge blitt sett på som en forbruksvare, men det trenger det ikke være, sier Nils og utdyper: En telefon er fortsatt like bra etter fem år. I tillegg er det en lang prosess for en bedriftskunde å kjøpe nye telefoner til alle sine ansatte. Jeg ønsker å hjelpe bedrifter med dette, og kommer de hit kan det fikses raskt – etter bare en time er telefonen reparert og akkurat som før, konstaterer Nils med et smil.

 – Jeg blir veldig glad når jeg får nye bedriftskunder, og da gjør vi alt vi kan for å hjelpe dem. Vi låser heller aldri kundene til bedriftsavtaler, for det er vår jobb å ha kundene våre som kunde hos oss, legger han til.

Grundig arbeid og god kvalitet er ekstremt viktig for Phone Pitstop, spesielt siden mobiltelefonen har blitt en utrolig viktig del av menneskers liv. Med nettbank, BankID, viktige kontakter og uunnværlige apper, er det få som klarer seg uten en mobiltelefon i dag, når så godt som hele livet får plass i lomma.

– Vi vet hvor mye mobiltelefonen betyr for folk. Derfor kjøper vi kun deler som vi vet holder god kvalitet. Da vet vi at vi kan levere et veldig godt produkt, og det er alltid det viktigste for oss, fastslår Nils.

Hyller EU-direktiv
Nils forteller at noe så lite som et knust kameraglass kan være nok til at en iPhone kondemneres. Beskjeden som mange får når de henvender seg til forhandleren med et ønske om å få telefonen reparert, er at det ikke kan fikses og at man må kjøpe en ny telefon.

– Produsentene har strenge regler på hva de mener kan repareres. I tillegg tjener produsentene mer på å selge nye produkter kontra reparasjon, opplyser Nils.


I oktober 2024, endret reparasjonsbransjen seg drastisk, i takt med at EU gjennom direktivet «Right to repair», påla alle produsenter å legge til rette for reparasjon av sine produkter. I dag er det derfor et krav om at elektroniske enheter skal repareres med tilgjengelige deler – uten softwarebegrensninger og deler som ikke kan byttes ut. Det er fremdeles strenge regler fra produsentene på hva som kan repareres, men vi kan fikse det meste.

– Jeg har hørt historier om iPhone-telefoner med defekt batteri som bare kostet 500 kroner å fikse, men som ble kondemnert. Vi ønsker å bidra til at folk reparerer telefonen sin istedenfor å kjøpe en ny. Det viktigste er at produsentene ikke lengre kan ta fra forbrukeren muligheten til å reparere produktet sitt, understreker Nils Thayanantham avslutningsvis.

Les mer...

2025-04-01 11.15

novotek1

Fra penn og papir til skyløsninger og KI: Novotek hjelper bedrifter med industriell digitalisering

Artikkel Novotek hjelper industribedrifter med optimalisering og digitalisering av produksjonen, med avanserte løsninger for blant annet automasjon, skyteknologi og kunstig intelligens. – Vi har store vekstambisjoner...
skinnverkstedet1

Gir nytt liv til gamle møbler

Artikkel I en tid der bærekraft og sirkulærøkonomi er i vinden, fremstår Skinnverkstedet AS som en spennende og solid aktør der gamle tradisjoner møter nye verdier. – Vi ønsker å være et moderne, men tradisjonelt...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    Arkiv