accelerator3accelerator1accelerator2accelerator4

Norsk logistikkpartner øker takten med høy servicegrad, punktlighet og en stor porsjon yrkesstolthet

Accelerator AS, er et logistikk- og speditørselskap av det sjeldne slaget. De laster, leverer og fortoller gods, og er desidert best på å gi en knakende god service! – Service er DNAet vårt, uttrykker daglig leder Ketil Møller.

Den tidligere ambulansesjåføren Ketil Møller, forteller at han startet Accelerator AS av en ren tilfeldighet. Ketil skulle egentlig bare ta seg en kortvarig sommerjobb i et logistikkfirma før han skulle tilbake til jobben som ambulansesjåfør – men han gikk aldri tilbake.


– Jeg syntes det var kjempegøy, og etter tre-fire år i logistikkfirmaet valgte jeg å starte for meg selv med Accelerator. Nå er det allerede blitt litt over 20 år siden, og i dag er vi en stor gjeng på 30 personer, forteller Ketil innledningsvis.



Startet salgsavdeling
Det har derimot ikke bare vært fryd og gammen for den Romerikebaserte logistikkaktøren. Etter et par nedgangsår valgte man å flytte driften fra Oslo til Lahaugmoveien på Skjetten i 2016 – og fikk en ny og frisk start.


– Da følte vi at vi fikk ordentlig kontakt med markedet på Øvre Romerike, og siden har det bare gått oppover, understreker Ketil muntert.



Ketil forklarer at årsaken til suksessen var at da andre aktører giret ned, giret de opp. Her på Skjetten åpnet Accelerator nemlig en stor salgsavdeling med egen salgssjef, fire selgere, og steinharde mål.


– Vi har hatt et ekstremt stort fokus på strukturert salg, med en database på cirka 5 000 kunder som vi har full markedskontroll på. Vi jobber kun med de 5 000 kundene, og er knallharde på service, konstaterer Ketil.


Accelerator retter seg mot alle type kunder som importerer varer fra utlandet, og flyter godt på Norges store importbehov av alt fra tunge deler til industrien, til te og matvarer. Logistikkselskapet sørger for å frakte godset på paller til Norge, og både fortoller, lagrer og distribuerer varene.


– Når du som kunde har et behov for å få varer fra utlandet til Norge, så ringer du hit og spør om vi kan hente noen paller hos en leverandør, og så fikser vi alt derfra. Vi tar kontakt med leverandøren og får vite når det er klart til å hentes, og melder fra videre til kunden. Vi sier ifra til kunder når vi laster, leverer og fortoller, og vi er veldig opptatt av at vi skal informere kunden underveis, forklarer Ketil.



Stor yrkesstolthet
 Accelerator er på ingen måte billigst, og det er heller ikke et mål. Målet er isteden å tilby en høy servicegrad som man neppe vil oppleve andre steder.


– Vi har en veldig personlig oppfølging, og vi er så små at stort sett alle som jobber her har en finger med i spillet. Vi tar alltid telefonen og hjelper kunden med hva det måtte være, understreker Ketil.


Accelerator tilbyr både lagerplass og lettmontasje før videredistribusjon, og inne på lageret ligger det mye yrkesstolthet. Man har blant annet investert store summer i et avansert plukkanlegg som effektiviserer driften, samtidig som produktene blir godt ivaretatt på lageret. Renhold er viktig, og på lageret tørker de ansatte støv av produktene jevnlig – for som Ketil forklarer så fint, så er Accelerator på en måte banken til butikkene.


Alle som jobber i Accelerator får stadig tilbud om etterutdanning, både mindre kurs og større utdanninger for å sikre en kompetanse som overgår kundenes forventninger.


– Alle som jobber på lageret hos oss tar fagbrev, slik at vi skal kunne tilby kunden enda bedre service. De som jobber på trafikk er «hjertet vårt», og får en grundig opplæring i toll, slik at vi er fremme i skoa der. Hvis vi gjør en feil der blir det dyrt for kunden, så vi gjør ikke feil, understreker Ketil med et smil.



Fornøyde kunder sprer ordet
Ketil forteller at Accelerator har spisskompetanse på import fra England, Tyskland, Italia, BeNeLux, Sverige, Danmark, Finland og Baltikum, og at de har knyttet til seg flinke samarbeidspartnere i disse landene.


– Vi pleier å si at firmaer som har import fra disse landene, er drømmekundene våre. De kundene vi har er kjempefornøyde, og sprer ordet videre til andre som trenger våre tjenester, som tar kontakt med oss. Over halvparten av salgene våre er slike kunder, og resten av salgene er våre 5 000 kunder som vi knar videre på, smiler han. Det er viktig at kundene våre ikke glemmer oss, så alle på kundelista vår får kontakt med oss minst tre-fire ganger i året, forteller Ketil videre.


Med masse spennende planer og et omsetningsmål på 365 millioner kroner i 2027, har Ketil stor tro på fremtiden for logistikkpartneren som har service i sitt DNA.


– Vi er nøye på å opplyse om at vi ikke er billigst. Men hvis du ønsker service, som sparer deg for tid, så er vi den rette partneren for deg, avslutter Ketil Møller med glimt i øyet.

Les mer...

2023-10-01 13.45

stedarkitektur3

Arkitektkontor i Skien løser arkitektoniske utfordringer med en kreativ tilnærming

Artikkel STED Arkitektur består av fagkyndige arkitekter med lang og variert erfaring, som løser utfordringer på en kreativ og nyskapende måte. – Kreativitet er en stor del av faget vårt, konstaterer daglig leder...
safeline4

Smart teknologi gjør dette til framtidens heis

Artikkel SafeLine har levert heisalarmsystemer siden 90-tallet, og er en stor aktør i Europa med over 350 000 installasjoner. Nå lanseres SafeLine LYRA – enheten som digitaliserer heistrafikken, forutser vedlikehold...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    article1

    Beste stedene å campe i Norge

    Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv