201021w1201021w3201021w2

Mot fremtiden med Opel og Citroëns nyheter!

2019 er viden kjent som et generelt dårlig bilår. Med Citroën og Opels kommende nyheter, går Mobile Oslo en lys tid i møte i 2020.

Det tar i underkant av fem sekunder før én av Mobile Oslos selgere får øye på Bransjemagasinets reporter. Når vi deretter møter daglig leder Magnus Smukkestad, får vi vite at kundemottaket er en hjertesak for Mobile Oslo. Det skal nemlig ikke gå mange sekunder før den som kommer inn skal bli sett og møtt av en selger. 


– Kundene våre er det viktigste. Det er jo de vi lever av, forklarer Smukkestad innledningsvis. 


Den tilstedeværende og hjertevarme kundebehandlingen skal vi komme tilbake til litt senere. Først en presentasjon av 31-åringen Magnus Smukkestad: Den ferske daglige lederen ved Mobile Oslo, begynte som salgssjef her i desember i fjor, men tok over roret som daglig leder etter kort tid. Han forteller at bilåret 2019 var et skuffende år, men at det ligger store forhåpninger i luften når det gjelder bilåret 2020. 


Opel- og Citroën-forhandleren i Gladengveien 9, har gleden av å presentere flere bilnyheter, som er ventet å slå an hos en svært spredt kundegruppe der alt fra den typiske bybilen til varebiler og plugin-hybrider, står på menyen. 



Citroëns merkevareoppdatering

Selv gleder Smukkestad seg mest til Citroën C4 electric slippes. Citroën som tidligere ble sett på som et bilmerke fra steinalderen, er nå på god vei til å bli sett på som et hipt og up-to-date bilmerke. 


– Citroën kommer med elbilen C4, mot slutten av året. Det blir ikke en Cactus - men en ny C4, som skal bygge på det samme designet som før. Citroën har gjort en fantastisk jobb med å brande merket på nytt for å få en yngre fanskare! Bilene til Citroën har kjempegod kjørekomfort, hydrauliske fjærer som er helt unikt i deres segment, utrolig mye utstyr og et spennende, rebelsk design, forklarer Smukkestad engasjert. 


Han forklarer at elbilene til Citroën befinner seg i et eget segment i elbil-segmentet, og har blitt sett på som typiske «til-og-fra-butikken-biler». 


– Nå er jo rekkevidde-hysteriet større enn noen gang; nå skal det gå så langt som mulig, og da hjelper det ikke å ha 12 mil, fastslår han. 


Årets viktigste bil

Han avslører at flaggskipet C5 Aircross kommer som plugin-hybrid, med en stor rekkevidde som gjør at den havner utenfor avgiftssystemet. Med komboen Berlingo og varebilene Vivaro og Jumpy, er Smukkestad entusiastisk over bilåret 2020. Forventningene er forholdsvis høye i forhold til Opels leveringsklare biler dette året, og det er særlig Opel Corsa-e som troner Smukkestads liste over årets viktigste biler. Den kommer i april, og mange mener det er en typisk Oslo-bil, med en rekkevidde på over 300 kilometer. 




– Den har riktig størrelse, design, pris og rekkevidde; alt er riktig! Corsaen blir én av viktigste, uten tvil. Men vi har ikke gitt opp troa på Ampera-e, heller, sier Smukkestad med et lurt smil.


Men før den tid kommer Grandland X Hybrid, med 4x4 og 300 hester. 


– Du får lang rekkevidde, god størrelse og god komfort. Opel er eksepsjonelt bra på utstyr og komfort!


Følger opp kundene

I nærheten av Mobile Oslo, er det flere bilforhandlere innen en radius på et par kilometer. Som oftest besøker den gjennomsnittlige bilkjøperen flere bilforhandlere før han bestemmer seg. Det betyr at de må hevde seg over konkurrentene for å vinne bilkunder, og få alt til å klaffe ved første kundebesøk. 


– Vi tar imot kunden på en skikkelig måte med én gang. Hvis vi ikke klarer å holde på kundene våre og få dem til å fortsette å være fornøyd - ikke bare når de kjøper bil - men hele tiden, så er det bare å legge ned, mener Smukkestad, som har mange års erfaring med salg.


Like viktig som det er å møte kunden ved inngangsdøra, er det å følge opp kunden i tiden etter et kjøp og frem til bilen skal på service. Der scorer Mobile Oslo høyt på kundebarometeret. 


– Mange er for dårlige på ettermarked- og oppfølgingsbiten. Det typiske er at man kjøper en bil og så hører du ikke mer. Der har vi rutiner satt i system, at vi skal følge opp kunden etter i hvert fall fem dager etter utlevering av bil, og gjerne en måned etter det. Vi holder kontakten gjennom året og frem til bilens første service. 


Det skal lønne seg også for den som er trofast kunde hos Mobile Oslo. Smukkestad opplyser at de nå for tiden deler ut goodiebags til alle servicekunder, inneholdende 3 liter spylervæske, en isskrape og en sjokolade. 


– Det er små ting som kanskje ikke koster noe, men så er det den lille gesten som er prikken over i-en, smiler han.

Les mer...

2020-03-01 13.30

safeline4

Smart teknologi gjør dette til framtidens heis

Artikkel SafeLine har levert heisalarmsystemer siden 90-tallet, og er en stor aktør i Europa med over 350 000 installasjoner. Nå lanseres SafeLine LYRA – enheten som digitaliserer heistrafikken, forutser vedlikehold...
preftek4

Konkurransedyktig prefabrikkeringsaktør leverer effektive løsninger til offentlige bygg

Artikkel Preftek AS, er Norges ledende leverandør av prefabrikkerte løsninger for energisentraler og rørtekniske rom – skreddersydde løsninger og produkter av høy kvalitet for kunder med ulike behov. – Det er...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv