Bransjemagasinet har ankommet Kirkeveien 97 i Haslum. Med musikk i bakgrunnen og god stemning blant de ansatte, gjør butikkeieren Jacek Bortkiewicz og Tony Bråthen lokalet klart for butikklanseringen. I butikken skal kunden lettere kunne visualisere resultatet av oppussingen og samtidig få profesjonell hjelp fra dyktige medarbeidere. Bortkiewicz og Bråthen sitter på mye erfaring innenfor rørleggerbransjen, og det er deres kompetanse som er bakgrunnen for konseptet.
– Vi ønsket å kunne føre inn eksepsjonelt godt arbeid i bransjen, samt å gi tilbake til Bærum. Med butikken vil vi at kunden skal få mulighet til å få profesjonell hjelp og få svar på spørsmål som omhandler montering, baderomsinnredning og flislegging, sier Bortkiewicz.
– Det er helt annerledes å komme til en butikk der man kan se og ta på møblene. Man får mer innblikk i hvordan innredningen ser ut, og hvordan den vil se ut hjemme hos deg. Jeg opplever ofte at kundene finner dette tryggere, samt mer idévekkende, forklarer han.
Selve konseptet til Byggemesse.no går ut på å tilby en totaldekkende tjeneste, der man får både veiledning, innredning og befaring. Byggemesse.no fronter varemerker de ønsker å vise frem og løfte opp, særlig kvalitetssikre, norskproduserte varer.
– Varene og tjenestene våre preges av høy kvalitet og ærlighet. Som kunde trenger du ikke å gjøre noe, du kan i grunn bare slappe av. Du blir tildelt en fast kontaktperson som du kan forholde deg til. Vi opplever at dette gjør prosessen tryggere og enklere. Vi fikser oppussingen til avtalt tid og avtalt pris. Kunden får bestemme alt, og vi gjør arbeidet. Etter arbeidet leverer vi et solid resultat, samt nødvendig dokumentasjon.
– Det er mange kunder som for eksempel spør etter hvilke fargekoder vi brukte, og dette er informasjon alle våre kunder vil få gjennom blant annet prosjektdokumentasjonen, legger Bortkiewicz til.
Bortkiewicz og Bråthen forteller at det er særlig viktig å kunne drive en forretning som tilbyr det de beskriver som god gammeldags service.
– Hvis en kunde trenger å bytte inn noe og vi har tid til det, kan en av våre ansatte uten tvil komme kjørende bort for å levere det. Det er det vi kaller god service, sier Bortkiewicz ivrig.
– Jeg vet om en eldre mann som måtte bruke mye penger og energi på å komme seg bort til en butikk for å bytte ut en liten ting. Dette er ikke noe vi ønsker at våre kunder skal måtte oppleve. Vi ønsker å hjelpe nabolaget, fordi vi har tro på at det er slik vi skal drive butikk og være mennesker, utdyper Bråthen.
Bærum er kjent for å være en handelsby med mange håndverkere om beinet. Bortkiewicz og Bråthen understreker at det er alfa og omega å ha gode referanser.
– Det er mange som har anbefalt oss videre, og vi har generelt sett fått veldig god respons. Det setter vi pris på, forteller de i kor.
– Vi håper at det fortsetter slik. Vi har tross alt tatt en sjanse og håper det vil lønne seg, sier Bråthen med et håpefullt smil.