174036des174036åpa174036ssåpa174036øpå174036åop174036åp174036edse

Aldri mer frizzy hår!

Saks Hair Industry er spesialister på hair extensions og keratinbehandlinger. Nå har de åpnet dørene til sine nye, flotte lokaler og hilser gamle og nye kunder velkommen.

Å drive en hårsalong i Oslo er ikke for pyser. Konkurransen er knallhard, og det finnes ikke rom for middelmådighet. Det er heldigvis ikke noe Sverre Arnheid Kristiansen Steig trenger å bekymre seg for. Han er veldig tydelig på spørsmålet om hva som må til for å hevde seg.


– Service, service og service. Sammen med kvalitet er det dét som gjør at kunden føler at du er guden deres, og at det ikke finnes noen andre som greier å gjøre det du gjør. Hvis du får kunden til å føle det, så har du gjort en god jobb, uavhengig av om du er superkreativ og lager de mest fancy frisyrene. For det handler ikke om det. I bunn og grunn handler det om å gjøre kunden fornøyd.


174036åp


Farvel til frizz

Når det gjelder salg av produkter innen hår og styling, utgjør dette en god del av omsetningen til Saks Hair Industry.


– Mersalg, inkludert i form av behandlinger, står for 20-25 prosent av omsetningen, og det er der pengene ligger. Bare klipp og farge er bra, men ekstrabehandlinger som extensions eller keratinbehandlinger, har gjort at omsetningen har gått opp vesentlig. Samtidig har vi fylt opp tomrommene når vi har hatt lite å gjøre, for disse behandlingene tar lenger tid.


Steig forklarer at en keratinbehandling gjør at frizz og krøller i håret forsvinner, avhengig av hva slags type behandling man bruker. Det skader ikke håret, og resultatet varer i fra tre til fem måneder. Denne behandlingstypen er i tiden, for det er mange som sliter med frizzy hår. Og særlig kvinner mellom 18 og 50, som utgjør målgruppen deres for dette tilbudet. Salongen utfører også antipermanent- eller antistruktur-behandlinger.


174036edse


Kommer langveisfra

Selv har han jobbet som frisør i 30 år, blant annet som en del av det kreative teamet til Alex Frisør. I 1997 åpnet han Alex Majorstua, som i 2005 endret navn til Saks Hair Industry. Etter å ha holdt til i de samme lokalene på Majorstuen i alle disse årene, flyttet salongen nylig inn i nye lokaler i Bogstadveien 47.


– Før vi flyttet sendte vi ut en SMS til alle våre kunder, og vi satt opp skilt i vinduet på den nye butikken halvannen måned før vi åpnet. I tillegg brukte vi selvfølgelig Facebook, for det er en vesentlig plattform for markedsføring for oss.


– Området vårt er primært Oslo vest, med Majorstuen og omegn, men vi har mange kunder fra over alt. Innen hair extensions og keratinbehandlinger, som vi markedsfører oss på, har vi kunder fra hele Norge. Det er nemlig ikke veldig mange som tilbyr disse type behandlingene, og da kommer mange kunder langveisfra. Ellers klipper vi også cirka 40 prosent gutter og menn, for det er viktig å ha et allsidig virke og gjøre forskjellige ting. sier han.


Kundene som sitter i frisørstolene hos Saks er i alle aldre, fra barn til pensjonister.


– Og så er det jo slik at jo eldre vi blir som frisører, jo eldre blir også våre kunder. Så hvis man har 70-80 prosent faste kunder, eller kanskje mer, blir også kundene eldre med deg. Derfor må man hele tiden ansette nye og yngre medarbeidere for å opprettholde det unge og spennende.


174036åop


Nye 20 år med hår

Siden Steig startet opp for seg selv, har han fokusert på å bygge opp salongen og få den til å gå bra. Med nye lokaler midt på Valkyrien plass skal han og hans syv ansatte fortsette å videreutvikle seg.


– Fremtidsplanene er å bygge opp en god og solid bedrift, og få den til å rulle og gå på en ordentlig måte, slik at jeg ivaretar alle ansatte. På sikt vil jeg kanskje også utvide med flere salonger, men det må jeg se an med tiden. Det er ingen vits i å utvide før man får det man allerede har til å gå bra. Ellers må vi jobbe enda mer med Facebook-siden vår og bli mer aktive der, og vi er også på Instagram.


Det har vært en hektisk høst for Saks Hair Industry. 2. oktober åpnet de dørene til sine nye lokaler, og en snau måned senere, 1. november, kunne innehaveren feire at det var 20 år siden han startet for seg selv på Majorstuen. Og hvem vet, kanskje blir det nye 20 år med hår?


Les mer...

2017-11-14 10.00

Glasspapersolutions1

Norskutviklet GRC-system imponerer: Skybasert plattform integrerer risikostyring og compliance

Artikkel Den norske teknologileverandøren Glasspaper Solutions AS, har utviklet en skybasert løsning for ambisjonsrike selskaper som forenkler det daglige arbeidet. Plattformen Kamude, gir en samlet oversikt over...
rohneselmerab6

Blir én av de mest solgte bilene i 2024

Artikkel RøhneSelmer Asker og Bærum troner som Norges ledende Ford-forhandler, og ved RøhneSelmer Asker og Bærum, rulles rykende ferske nyheter fra Ford ut én etter én. Med nye lanseringer og gamle klassikere,...

    Kontaktinformasjon

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    article1

    Beste stedene å campe i Norge

    Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    Arkiv