bobilmeglernbobilmegler1

Bobilhjelp fra a til å

Når bobilferie i Norge er blitt den nye feriemåten i kjølvannet av koronaåret 2020, tar «Bobilmeglern» Jannicke Sandvik seg av alt det praktiske rundt bobilen for deg.

Jannicke Sandvik kan det meste om bobiler. Hun har jobbet innen ulike deler av bobil-bransjen i åtte år, og har vært innom alt fra salg til service. Men en dag kom hun til et punkt der hun kunne tenke seg å tilby flere tjenester – eller rett og slett gjøre noe helt annet.


– Jeg hadde lyst til å hjelpe folk, etter å ha drevet med rent salg de siste to årene. Jeg valgte å slutte, og hadde egentlig tenkt til å gjøre noe helt annet, men så tenkte jeg på det at jeg har passert 50 år og er nok ikke den mest attraktive personen på jobbmarkedet, ler hun.



Omgivelsene oppfordret Jannicke til å starte for seg selv innen det hun kunne så godt; bobiler.


– Nei, det tør jeg ikke, sa jeg. Men jeg tenkte på det, og før jeg visste ordet av det, var jeg i gang!


Fra a til å
Bobilmeglern AS ble stiftet på tampen av august. Det gikk fort fra hun fikk tilbud om et stort og flott lokale på Holmestrand, til hun var i full jobb. I det store lokalet, rommes både vinterlagring og bobilhotell, i tillegg til at plasseringen er lett tilgjengelig for besøkende og kunder.


Jannicke priser seg lykkelig over det gode samarbeidet med Gjermundsen Skadesenter på Solkilen i Tønsberg, og hun er glad for at hun med dette samarbeidet kan tilby kundene en helhetlig pakke. Jannickes forretningsidé med Bobilmeglern, var nemlig å kunne tilby alt av bobiltjenester på ett og samme sted.


– Jeg ønsker å nå ut til nye kunder som ønsker å kjøpe bobil og ikke helt vet hva de skal se etter. Da kan jeg rett og slett være den proffe parten som kan hjelpe dem med å finne riktig bil, fastslår bobileksperten Jannicke.


Vet hva hun skal se etter
Hun selger samtidig bobiler på kommisjon for privatpersoner, og understreker viktigheten av å velge en profesjonell aktør når man ønsker å kjøpe en bobil, fremfor å kjøpe av en privatperson.



– Det som er viktig når du kjøper en brukt bobil, er at det kan være fukt eller en masse tekniske feil, sier Jannicke, som vet hva hun skal se etter.


Er du i tillegg helt ny og uerfaren med bobiler, kan Jannicke være en god rådgiver. Hun starter alltid med en lang prat med kunden, der hun avdekker kundens behov i forhold til hvor mange som skal bruke bobilen, hvilket budsjett de har, hvilke muligheter de har for lagring, førerkortklasse, og om de har barn. Jannicke forteller at hun velger den gode samtalen fremfor alt det tekniske. På den måten får kunden med seg alt uten at det føles for tungt. 


– Det er også viktig å sjekke bilen teknisk grundig, mener hun.


En bobil er for mange i dag, et likeverdig alternativ til hytte. Den typiske bobilkunden har flyttet seg ned fra pensjonsalderen til unge voksne. Som Jannicke selv uttrykker, så forholder bobilsalget seg stabilt hele året.


Utleieformidling – en ny tjeneste

Avslutningsvis forteller hun om spennende fremtidsplaner for Bobilmeglern AS.


– Jeg har også tenkt at jeg skal jobbe med utleieformidling. Det er mange som har bobil som ikke har tid til å bruke den, og da kan de jo heller leie den ut!


Jannicke blir da en slags utleiepool for dem som ønsker å leie en bobil i ferien, og veileder kundene til rett bobil i forhold til behov og tilgang.


– Og alle som har hatt bobiler til leie, gnir seg i henda etter sommeren, smiler Jannicke.  


Les mer...

2021-04-01 10.45

automegler11

Smart og moderne 24/7-verkstedtjeneste henter og leverer bilen for kunden

Artikkel Automegler1 går i bresjen for en ukomplisert, rask og trygg bruktbilhandel på nett. Med tilhørende verksted basert på samme smidige konsept, blir bilen hentet og levert når og hvor kunden ønsker! – Vi...
sympa2

Helhetlig HR-system forenkler hverdagen til HR-avdelingen

Artikkel Med en samlet oversikt over sine ansatte, får både bedriftsledelse og HR en helt ny arbeidshverdag med det digitale HR-systemet til Sympa. – Det hjelper hele bedriften til å ta avgjørelser basert på...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    • BOBILMEGLERN AS
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Facebook
    • Telefon:
      90 56 80 00
    • Adresse:
      Våleveien 27, 3083 Holmestrand
      Besøksadresse:
      Solkilen 6, 3118 Tønsberg (hos Gjermundsen Skadesenter)
    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    article1

    Beste stedene å campe i Norge

    Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

    Arkiv