192012w1192012w2192012w4192012w3

Vinn anbud med riktige hvitevarer

Skousen Drammen hjelper deg som entreprenør med å vinne anbudsrunden. – Vi hjelper deg med hvitevareekspertise, og ved å separere inventar og varer vil prisen bli bedre, sier eier Geir Stian Jørgensen.

Hvitevaregiganten som startet opp i Danmark har over 60 år på baken, men det er ennå unge dager for Skousen i Norge, hvor de har holdt på siden 2015. Skousen Drammen står dog i bresjen som en eksemplarisk bedrift med tittelen ”Årets butikk” flere år på rad. Eier Geir Stian Jørgensen begrunner suksessen med ekstrem dedikasjon og en stab som er 100 prosent fokusert på at kunden får det beste når det gjelder tilbud, pris og service.  


– Alle som jobber her har interesse for hvitevarer og gjør en kjempeinnsats. Vi har kun fulltidsansatte som driver med dette og de har kun én varegruppe å fokusere på. Når du da har fullt dedikerte mennesker da vet du hva du driver med etter hvert, smiler Jørgensen.



Større sjanse for å vinne anbud


– Vi har vist oss som en solid bedrift som legger kunnskapssiden høyt – noe vi vil at både private og proffkunder skal kunne nytte godt av.


 Skousen Drammen sikter nå mot å øke omsetningen ytterligere innen proffmarkedet for å kunne tilby sin ekspertise.


– I anbudssituasjoner har pris ekstremt mye å si for en entreprenør eller utbygger, og vi har mye å tilby for å kunne hjelpe på i det leddet.


Jørgensen forteller at kjøkkenleverandører er en lett match for dem,  og ved å splitte inventar og varer vil de kunne forbedre pris for entreprenører. Etter introduksjonsfasen når mange kunder vil ha noe bedre og oppgradere hvitevarene kommer Skousen med eksperthjelp.


– Vi designer ikke kjøkken, det eneste vi gjør er å anbefale riktige hvitevarer – noe vi gjør hver eneste dag. Jeg vil derfor påstå at vi er bedre enn en kjøkkenleverandør til akkurat det, og da kan en entreprenør eller utbygger tjene mye mer penger i det leddet, sier han.  


Jørgensen understreker at Skousen Drammen er godt rustet for bedriftsmarkedet og har gode leveringsmuligheter på det nivået.


– Vi håper på å tiltrekke flere proffkunder og vi har flotte referansekunder å vise til, sier han.

– Ingen ventetid

Etter bare ett års drift fra starten i 2015 hadde Skousen Drammen nedbetalt lageret og stod gjeldfrie, og Jørgensen selv stod knallhardt på.


– Første året var mildt sagt tøft, vi hadde full åpningstid også på alle lørdager og ettermiddager. I helgene hadde vi i tillegg levering og montering og kjørte rundt med min private bil, sier han.


I dag har butikken fire heltidsansatte og et leveringsfirma som kjører varer for kunder. Innsatsen har lønnet seg for flaggskipbedriften, og de kan i dag skilte med det største lageret i hele Skousen-kjeden, inklusive Danmark. Dette nyter kunder godt av når de kan ta med seg kjøleskapet hjem samme dag de kommer i butikken.


– Mange butikker reduserer lageret og har større utstillingsområde og baserer seg på at kunden kan vente en uke på varen. En kunde kan gjerne vente to uker på en TV, men du kan ikke vente to uker på en fryser når den er gått i stykker – du kan ikke vente to timer engang, sier Jørgensen. 


Skousen Drammen er den butikken med mest utstilte varer og har bygget opp både i bredde og høyde for å få maksimal utnyttelse av lokalet. Jørgensen forteller at de også har strøm på alle varer slik at kundene har muligheten til å få ordentlig opplæring i produktet før det blir levert hjem til seg. Dette ser også svært godt ut overfor bedriftskunder og tilfører en verdi for dem i form av profesjonalitet.


– En vaskemaskin for eksempel, er ikke alltid like lett å vite hvordan fungerer, og vi vil aldri være de som sender kunder hjem med beskjed om å lese håndboken. Om det fortsatt er forvirring etter varen er kommet hjem så kan kunden komme tilbake for en grundig gjennomgang i butikken, sier han.

Kundebehandling den beste reklamen

Skousen har som kjent slagordet ”Alltid best på hvitevarer” og kunder nyter godt av butikkens løfte om å matche laveste butikk- og nettpris i Norge på kjøpstidspunkt.


– Vi ønsker å være den beste på pris, kundeservice og kunnskap i hele byen, og når kundene får alt det her hos oss er det jo fint å handle her, sier Jørgensen.


Han forteller at hos kjeder kan kundene ofte møte deltidsansatte med mindre kunnskaper eller oppleve å måtte forholde seg til flere forskjellige ansatte i kjøpsprosessen. Det er også en stor fordel for en entreprenør eller utbygger å kunne forholde seg til en som eier forretningen, fordi man får da et helt nytt nivå av eierskap til en så viktig kunde.


– Som kunde hos oss er du sabla viktig, så at vi gjør en ordentlig, nøyaktig og redelig jobb betyr så mye. Reklame er fryktelig dyrt, men den reklamen du får ved å gjøre jobben på denne måten koster ingenting, smiler Jørgensen.

Les mer...

2019-03-28 12.15

cody3

Cody utvikler løsninger til industrien – tar din idé fra tanke til produksjon

Artikkel Engineeringfirmaet Cody AS fra Skien, utvikler spesialtilpasset produksjonsutstyr, og kan skilte med høyteknologiske løsninger innen automasjon, robotteknologi og digitale styringssystemer – med spisskompetanse...
bergenprohousing4

Overnattingsløsninger til kort- og langtidsprosjekter i Bergen skaper fornøyde ansatte

Artikkel Bergen Prohousing AS, tilbyr komfortable og fullt møblerte overnattingsleiligheter av god kvalitet, for ansatte som reiser mye og jobber i Bergen. Uansett om man ønsker å bo på hotell, i en leilighet eller...

    Kontaktinformasjon

    national-cancer-institute-NFvdKIhxYlU-unsplash

    Å jobbe som vikar

    Å jobbe som vikar via et vikarbyrå i Norge har mange fordeler, men det kan også være svært gunstig for en bedrift å innleie fra bemanningsforetak.

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    Arkiv