153047 MH

Godt å være proffkunde hos Montér Horten

Man skal aldri undervurdere viktigheten av å ha ansatte som trives. Hos Montér Horten er daglig leder Tore Wabø sikker på at dette er en stor grunn til av bedriften gjør det så bra. Byggevarehandelen har eget proffkontor for sine mange proffkunder, men selger også varer til privatkunder.

   – Vi har gjort det bra i mange år, og de siste tre årene har omsetningen gått oppover. Jeg tror derfor vi har et veldig godt tak på proffmarkedet i området, og det er nok på grunn av den fantastiske gjengen som jobber her. Det er nesten ikke sykefravær i staben vår, og folk trives på jobb. Vi er et veldig bra team og samarbeider godt på tvers internt i avdelingen, sier han.

Byggevarehuset som først het L.A. Lund og var en stor regional avdeling i Horten, ble allerede i 1998 medlem av Optimera og Montér-kjeden. I dag har de en fast stab som utgjør ni årsverk i tillegg til ekstrahjelper. Helt tilbake til tiden som L.A. Lund, har de vært størst og mest fokusert på proffkunder.

   – Slik konkurranse har blitt i dag, har vi en veldig liten butikk. Fordelingen hos oss er cirka 25% på forbruker og 75% på proff. Vi har derfor en utfordring når det gjelder privatkunder. På grunn av plassmangel og kapasitet, kan vi ikke ha alle varene de etterspør og trenger «der og da» på lager. Men vi er veldig på dette med at vi kan bestille inn.

Wabø legger til at av produkter har Montér Horten det bransjen kaller melk og brød, altså det som proffkundene trenger og etterspør aller mest. Kundekretsen er for det meste lokal, men de dekker hele nordre Vestfold.

   – Jeg tror de fleste som handler her får en god opplevelse. Proffkunder blir tatt hånd om av et proffkontor bemannet med 2 1/2 årsverk. Responsen fra kundene går på at vi er raske på å gi tilbakemeldinger, at man blir møtt av et smil hos oss og at ingenting er et problem. I tillegg har vi et veldig godt miljø, og mange kunder føler seg husvarme.

Som en ren byggevarehandel, er målet å fortsette fokuset på å jobbe riktig i tiden som kommer. Wabø forteller at de har selgere som er konstant ute på veien, hvor de både møter eksisterende kunder på byggeplasser og samtidig jakter på nye kunder.

Les mer...

2015-06-10 13.45

jdsveiseservice1

Kompetansebedrift innen sveis tjener på å ikke selge «alt»

Artikkel Den rendyrkede sveiseleverandøren JD Sveiseservice AS fra Skien, er et kompetansehus med stor kunnskap og lang erfaring på alt innen sveiseprosessen. – Service og kompetanse er alfa og omega, understreker...
ORIS5

Løser industribedriftenes problemer med skreddersydde mekaniske tjenester

Artikkel Med en hurtig omstillingsevne og solid kompetanse, favner Orkland Industriservice AS; ORIS, hele spekteret med mekaniske oppdrag fra a til å. – Vi håper at industribedriftene i vårt område ser oss som...

Kontaktinformasjon

article1

Beste stedene å campe i Norge

Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

national-cancer-institute-NFvdKIhxYlU-unsplash

Å jobbe som vikar

Å jobbe som vikar via et vikarbyrå i Norge har mange fordeler, men det kan også være svært gunstig for en bedrift å innleie fra bemanningsforetak.

hytte

Utnytt din gamle hyttes potensiale

Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

Arkiv