– Jobzone ble grunnlagt i 2002 av Tom Rune Graarud og Øyvind Henriksen.
De bygget opp Jobzone som et franchise-konsept, der alle er eiere eller partnere med lokal tilhørighet, forteller Mailen.
Det innebærer at ethvert Jobzone-kontor er tett på det lokale næringslivet på sitt hjemsted, og at eierne og partnerne til enhver tid er topp motivert til å levere best mulig resultater. Det har vist seg som en modell som fungerer. I 2012 formidlet Jobzone sett under ett arbeidskraft til nærmere 2 000 kunder, og er altså Norges største bemanningsbyrå som er på norske hender.
Dette gir hektiske dager. Heldigvis opererer Jobzone med et selvutviklet driftssystem, som til enhver tid gir god og oppdatert informasjon om potensielle kandidater. Vi er opptatt av å kjøre gode prosesser for kundene våre, og bruker i stor grad strukturerte intervju for å samle god informasjon. Dette gir høyere treffsikkerhet.
Samtidig er Mailen opptatt av enhver kandidat er mer enn bare en CV.
– Vi ser hele mennesket, og har tett oppfølging og dialog med både vikarene og kundene våre. Vi skal være bransjens beste arbeidsgiver, og det ligger det mye i. Det er når du kommer ut i jobb for oss, at merker forskjellen. Og vi er alltid på jakt etter nye
kandidater, går ut og annonserer når vi får inn i stillinger, for å se om det er enda mer spisskompetanse der ute.
Men selvsagt skal man også tas vare på utenfor arbeidstid. Jobzone Oslo arrangerer både sommerfest og julebord for sine vikarer. De dukker også opp med bursdagsgaver ut på arbeidsstedet når en vikar har bursdag. Dette gjør at vi knytter vikarene tetter til oss, og at vi har mange vikarer som har vert hos oss over lang tid.
– Han man fornøyde vikarer og ivaretar de, så har man også fornøyde kunder. Det er logikken hos oss.