172012_1172012_2172012_4172012_3

Innovativ idé bak Peppes' store suksess

Peppes Pizza er en institusjon i Norge, og var blant de aller første til å friste nordmenn med amerikansk pizza. Derfor er det ingen overdrivelse å si at Peppes var med på å revolusjonere spisevanene våre. Og vi blir aldri lei av pizza!

- Vi har verdens beste pizza, det er ingen tvil om det. Hele tiden har vi vært opptatt av å følge trender, og vi har alltid sett til USA og tatt med oss det beste av det beste hjem derfra. Og vi har mye annet på menyen også, som hamburger, chicken nuggets, hvitløksbrød, lasagne, salater og en fantastisk god kyllingburger! Peppes har noe for absolutt alle, enten man er på diett, er vegetarianer, har allergener eller intoleranser. Linn Eidsvik er driftssjef i pizzakjeden, og forteller at Peppes ble startet av et norsk-amerikansk ektepar i Oslo i 1970. Dette var lenge før Grandiosaens tid, og pizza var noe nytt og kult som førte til lange køer utenfor restauranten på Solli Plass i hovedstaden. 


172012_2


- Det var uvant for nordmenn å spise uten kniv og gaffel, så vi introduserte dette med å holde maten i hånda og spise den. I tillegg var det populært med en uformell restaurant. Ingen i Norge hadde spist pizza før, så det var en veldig suksess fra dag én.


Først på 90-tallet skjøt Peppes virkelig fart. Da Eidsvik ble ansatt i 1993 hadde kjeden 22 avdelinger. I dag er de 79 fordelt over hele landet, med totalt 1800 ansatte.


172012


- Innovasjon, det å finne på nye smaker og gjøre noe nytt er vi veldig opptatt av. I de første årene hadde vi én til to ingredienser på pizzaen, men i dag er det mange flere. Vi har alltid hatt vegetarpizza, men i vår har vi fått fire nye vegetar-varianter. Her også følger vi trender og er opptatt av at det skal være gode råvarer.  


Eidsvik nevner serien Greenlight som kjeden fikk på menyen for tre år siden. Målsetningen var å ha en egen meny som helt enkelt skulle være et sunt alternativ, med maksgrenser på fett- og saltinnhold og med maks 600 kalorier per rett. I tillegg fikk salget av glutenfrie pizzaer hos Peppes en kraftig økning i fjor, etter at de fikk en ny produsent, og kjeden har lenge jobbet med å redusere saltinnholdet i all maten de tilbyr. De deltar i det nasjonale prosjektet “Sammen om mindre salt”, og har redusert saltet i alt fra sausen til skinken på pizzaene.


 172012_3


- Peppes Pizza er en norsk kjede. Alt vi gjør og tilbyr er på bakgrunn av hva som fungerer for det norske markedet. Vi har en historie som er ganske unik, og vi er erkenorske! avslutter Eidsvik.


172012_4

Les mer...

2017-05-13 23.00

Saasprosjekt7

Smart byggautomasjon sikrer optimal drift av næringsbygg

Artikkel SAAS Prosjekt AS, har en sterk posisjon i automasjonsmarkedet med fremtidens byggautomasjonsløsninger for sikrere og mer energieffektive bygg, og utfører alt fra rådgivning til programmering og prosjektering.
ffs1

Styrker den norske beredskapen med mobil brannpumpe

Artikkel Skipsverft og aktører over hele verden hyller brannslukkingssystemene til Fire Fighting Systems AS (FFS) fra Moss. Nå satser FFS stort i Norge, med egenutviklet pumpeteknologi som vil styrke den norske...

    Kontaktinformasjon

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv