Inger Holskog er innehaver og daglig leder av salongen som ble etablert i 1992. Komponisten har syv ansatte, som alle har sine spesialområder.
– Jeg prøver å segmentere det slik at vi skal kunne gjøre alt. Derfor er noen gode på extensions, noen på make-up, og andre på brudeoppsett og fargeteknikker. Ved å styre de ansatte inn mot det de er best på, får de mye selvtillit. Dette er en veldig gøy måte å jobbe på, forteller Holskog entusiastisk.
Komponisten Frisørsalong AS gjør alt innen hår og klipp. De selger et stort utvalg av hårprodukter, og driver i tillegg med make-up, farging av bryn og vipper og sminking av bruder. Salongen har en engasjert stab som liker å holde seg oppdatert på faget, og derfor bruker de mye midler på utvikling og kursing.
– Det er viktig for kundene å kjenne at dette er et godt sted å være når de kommer inn. Kunden har i utgangspunktet alltid rett, og vi legger oss flate om det skjer en feil. I tillegg prøver vi som ansatte alltid å bli bedre, og ofte handler det om kommunikasjon.
Holskog forteller at hun er opptatt av å følge med på trender, men at det viktigste er å finne et uttrykk som passer kunden. Det gjelder å få kunden til å føle seg vel, og å fremheve og få frem personligheten til den enkelte.
– Å gå til en frisør handler om velvære. Man viser verden hvem man er når man føler seg fin på håret. Det er dyrt å gå til frisør i dag, så vi må jammen levere og gjøre det bra! Fornøyde kunder er jo den beste reklamen.