173059psdo173059173059å

Denne visjonen arbeider Key Trafikkskole mot

Key Trafikkskole AS i Oslo har akkurat startet høstkampanje rettet mot de videregående skolene. Her tilbys rimelige og kvalitetssikrede pakkeløsninger for trafikalt grunnkurs og den videre veien mot førerkortet for bil.

Et godt læringsmiljø kombinert med en hyggelig tone gir de beste sjåførene, enten det er i klasserommet eller i bilkupeen.


Daglig leder Ingvild Pettersen og Irfan Asghar i Key Trafikkskole er begge trafikklærere og vet hvor mye den faglige kvaliteten betyr. Ikke bare for en relativt nystartet kjøreskole i hovedstaden – skolen startet opp i 2014 – men også fordi de strekker seg etter myndighetenes nullvisjon.


– Da jobber vi mye med holdningene. Null drepte og null hardt skadde i trafikken er visjonen, og da handler det om risikoforståelse – særlig rettet mot ungdom. Bransjen generelt ser resultater av den jobben trafikkskolene gjør, og særlig i aldersgruppen 16-24 år er det stor nedgang. Trafikkskolenes arbeid er helt klart med på å få ned antall ulykker, og da handler det igjen om kvalitet i alle ledd. Det er den nøkkelkompetansen elevene skal få av oss, smiler Pettersen.


173059å


Key Trafikkskole er medlem av ATL, Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund, og som målgruppe har de alt fra 16-50 år. Men geografisk plassering viser seg også i aldersspredningen blant elevene. Siden skolen ligger innenfor bomringen, i et område der kollektivtrafikken er godt utbygd, har de faktisk flere elever som har passert 25, enn de yngste trafikkantene. Det er gjerne den aldersgruppen som har fått barn, trenger bil for å handle og gjøre ærender og kanskje har oppdaget at det kan være greit å kjøre selv til hytta. Key Trafikkskole ser elevene sine.


– Den timen som elevene har, er satt av til dem, og ikke til noe annet. Og selv er vi opptatt av å styrke oss selv faglig, være på kurs og få videreutvikle oss til det beste for elevene våre.


173059


Da er igjen kvalitetssikringen det viktigste. Det skal være faglig kvalitet, for elevene skal få det de betaler for. Oppdateringer kommer stadig: Trafikkbildet har forandret seg mye de siste tiårene, og mye spennende ligger foran oss – ikke minst med tanke på autonome kjøretøy. Akkurat det får de fleste kjørelærere til å trekke litt på smilebåndet.


– Selvkjørende biler kommer nok, men vi mener alle fremdeles trenger førerkort, selv om du måtte ha en selvkjørende bil. Og fremdeles er det jo slik at mange er glad i å kjøre bil selv! smiler Ingvild Pettersen.

Les mer...

2017-09-25 14.45

elbil

Kjøring med elbil om vinteren – hvordan få bedre rekkevidde?

Artikkel Elbiler (EV) representerer fremtiden for transport, men deres effektivitet under utfordrende vinterforhold kan være en utfordring. I kaldere måneder reduseres litium-ion-batteriers kapasitet, noe som fører...
atemo1

Pioner innen transport- og plastindustrien leverer banebrytende teknologi til hele Norge

Artikkel Atemo AS har fokus på de to segmentene; vaskeløsninger for tungtransport og automatiseringsløsninger for produksjonsbedrifter – to segmenter hvor man er en ledende leverandør i Norge.

    Kontaktinformasjon

    • Key Trafikkskole AS
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Facebook
    • Telefon:
      45 07 77 07 / 45 17 77 07
    • Adresse:
      Karoline Kristiansens vei 3, 0661 Oslo
    hellofresh

    Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

    For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    Arkiv