processervice2processervice1processervice3processervice4processervice5processervice6processervice7processervice8processervice9processervice10

Velrennomert industriselskap jakter kompetanse

Process Service kan skilte med en bred kompetanse innen vannskjæring, mekanikk, maskinering, sveising og hydraulikk. Nå befinner Vestfold-/Buskerudselskapet seg i et generasjonsskifte, og søker nye ansatte. – Vi kan tilby svært gode betingelser og fleksible arbeidstider, sier daglig leder Veronica Mjøberg, som leter etter en industrimekaniker/sveiser og en ny erfaren driftsleder.

Familieselskapet Process Service AS, i Sande i Vestfold, på grensen til Drammen i Buskerud utfører planlagte og akutte oppdrag for kritisk infrastruktur og store industribedrifter, både i og utenfor Norge. Process Service har i løpet av årene blitt godt kjente for sin døgnåpne telefon og store tjenestespekter – som blant annet inkluderer vannskjæring av alle typer, bortsett fra herdet glass, mekanisk vedlikehold, sveising, maskinering og utleie av mannskap.


Selskapet ble grunnlagt av den erfarne mekanikeren Roar Mjøberg i 2001, som hadde bakgrunn fra Process Consultants AS og deres oppstart i 1990. I dag er det Roars datter; Veronica Mjøberg, som styrer skuta som daglig leder for suksesselskapet som hennes far stiftet for akkurat 24 år siden.



– Jeg er nærmest vokst opp i bedriftslokalene til Process Service, hvor jeg ofte gikk i hælene på pappa, mimrer Veronica. Jeg har tidligere jobbet som IT-konsulent og økonomiansvarlig, og tok en bachelor i økonomi og administrasjon da jeg ble daglig leder for noen år siden, forteller hun videre.


Befinner seg i et generasjonsskifte 
Roar er fremdeles aktiv som arbeidende styreformann i selskapet, og bidrar ofte med sin brede kompetanse etter et langt yrkesliv på Nordsjøen, og som var sjømann før det igjen. Flere av de ni ansatte i Process Service har jobbet lenge i selskapet, godt over både 10 og 20 år. Veronica trekker spesielt frem en tidligere driftsleder og en tidligere verkstedformann, som begge jobbet nesten 20 år i Process Service, og var med på å forme selskapet. Nå har de to gått av med pensjon etter en lang og tro tjeneste, og Process Service befinner seg i dag i et generasjonsskifte.


– Vi er på leting etter flere dyktige og erfarne medarbeidere, og ønsker å ansette minst to til så fort som mulig. Vi søker etter en erfaren driftsleder, og en industrimekaniker/sertifisert sveiser. For oss er det ekstremt viktig å få inn nye ansatte siden vi har flere som enten har gått av med pensjon eller skal det. Det hadde vært utrolig fint å få inn unge medarbeidere, som kan gå sammen med de eldre, erfarne ansatte – det blir en kjempebra kombinasjon, konstaterer Veronica med et smil.



– Vi kan tilby svært gode betingelser og fleksible arbeidstider. Vi håper vi snart finner de riktige ansatte, slik at vi kan fortsette de 24 årene som har vært, og få det til å bli 24 nye, gode år, sier hun håpefullt.


Tiltrekker seg kunder med døgnåpen service  
Process Service utmerker seg på rask og effektiv service og reparasjon av utstyr og maskiner. Når en kunde opplever akutte havarier, kan de ringe Process Service’ døgnåpne telefon, som er åpen 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Dette blir satt stor pris på av kundene innen kritisk infrastruktur; kraftanlegg, gjenvinning og jernbane. Nettopp derfor har flere av deres kunder vært med dem helt fra starten – deriblant større norske selskaper innen jernbane, næringsmiddel-, metall-, pumpeindustrien, kraft, olje og gass, subsea og gjenvinning.


– Jeg fikk en gang en telefon på 17. mai av en kunde som hadde et akutt problem med en maskin. Da sa jeg at vi skulle samle troppene og stille opp, og ringte deretter til vår verkstedformann, som raskt samlet mannskap som kunne stille. Kunden svarte at det likevel kunne vente til dagen etter, men det viktigste er at vi alltid er på tilbudssiden og kan løse kundens problem når de trenger hjelp, presiserer Veronica.



Innenfor renovasjon har Process Service en avtale med store aktører som blant annet Den Magiske Fabrikken AS. Man har også faste kunder som Hitachi Energy Norway AS, Norgips Norway AS, og kommuner på sin kundeliste, som ofte tipser andre kunder om Process Service’ raske og gode service. Ryktene om den løsningsorienterte bedriften fra Vestfold/Buskerud, har også spredd seg utenfor landegrensene, med levering av spesialtilpassede metalldeler i produksjon for ABB Electrification Norway AS i Skien.


–  Kundene er som sagt veldig takknemlige. Vi strekker oss alltid langt for å yte god og rask service. Hos oss kan kundene dessuten få gjort så og si alt, sier Veronica og utdyper: Vi er ikke kun et sveiseverksted, men har alle tjenester in-house; vi kan maskinere og sveise, og utføre vannskjæring, platearbeid, montasje og mekaniske tjenester.



Godt rustet for fremtiden med ISO-sertifiseringer 
Den store maskinparken til Process Service kan håndtere det aller meste, og består av både nyere og eldre maskiner og teknologi. Dersom en kunde trenger å få en del ferdig reparert i all hast, så er det ingen problem. Kunden slipper med andre ord å sende delen først til en ekstern bedrift for en tjeneste og så videre til neste, som medfører lengre responstid.


De siste årene har man ifølge Veronica hatt et stort fokus på miljø og bærekraft i selskapet, noe som både setter dem på kartet som et miljøbevisst mekanisk verksted innen industrien, og gjør dem godt rustet til videre vekst i en tid der miljøkravene blir stadig større.


– Digitalisering og dokumentasjon er veldig viktig for denne bransjen. Da jeg ble daglig leder i 2020, fikk vi et krav fra en kunde om å bli ISO-sertifiserte. Vi tok de tre standardene 9001, 14001 og 45001 på rekordtid, allerede kort tid året etter. Nå blir vi valgt fordi vi har disse ISO-sertifiseringene, som helt klart er et konkurransefortrinn som vi kommer til å ha med oss i lang tid fremover, avslutter Veronica Mjøberg.


Hvis du er interessert i noen av stillingene så kan du lese mer her: 
https://process-service.no/ledige-stillinger/

Les mer...

2025-11-27 11.30

sandefjordrørogindustriservice7

– Vi lever av å levere topp kvalitet

Artikkel Sandefjord Rør og Industriservice AS har et sterkt og kompetent lag i ryggen som fikser det aller meste innen sveising, rør og prosessanlegg, næringsmiddel, mekaniske tjenester og hydraulikk – for både...
hbprodukter8

Landsdekkende totalleverandør av profesjonelle bilpleieprodukter satser på service

Artikkel Bilpleieprodukter med fokus på miljø, lang erfaring og god kundebehandling: Slik har HB Produkter AS fra Sandefjord blitt en solid leverandør av bilpleieprodukter over hele Norge.
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv