leifkielsen2leifkielsen1leifkielsen3leifkielsen4

Regnskapskontor med lang erfaring gjør regnskap enkelt: – Vi kan hjelpe kunder i alle bransjer

Leif Kielsen Regnskapskontor kombinerer 50 års erfaring med digitale hjelpemidler, og utpreger seg som et personlig og kunnskapsrikt - men samtidig fremtidsrettet regnskapskontor, med store vekstambisjoner og en sterk identitet.

Leif Kielsen Regnskapskontor AS i Sandnes, er et velrennomert regnskapskontor som kan skilte med 50 års erfaring og en omfattende kompetanse innen styrearbeid, regnskaps- og rådgivningstjenester. Regnskapskontoret ble startet av regnskapsføreren Leif Kielsen i 1988. Leif har en lang yrkeserfaring innen regnskap, og startet regnskapsbyrået med to ansatte og over 40 virksomheter på kundelisten.


Leif forteller at han flyttet inn i lokalet i Hanaveien 4 allerede i 1985, hvor han først var økonomidirektør for et stort utviklings- og investeringsselskap. Tre år senere etablerte han Leif Kielsen Regnskapskontor, som siden den gang har blitt større og større for hvert år. De siste fire årene har regnskapskontoret i Sandnes blitt en Gasellebedrift grunnet sin flotte vekst.


– I dag er vi tolv ansatte, har 310 kunder over hele landet samt flere internasjonale kunder og cirka 12 millioner kroner i omsetning. Vi er stolte av at vi har kunder i mange forskjellige bransjer alt fra bygg- og anlegg, foreninger, bruktbilfirmaer, restauranter, konsulentvirksomheter, idrettsklubber, leger, fysioterapeuter og apotek. Vi er også svært stolte av at vi har ansatte med en utrolig bred erfaring her på kontoret. Det gjør at vi kan hjelpe kunder i alle bransjer, konstaterer Leif Kielsen innledningsvis.


Gayathri Ryali 37 år, er daglig leder i Leif Kielsen Regnskapskontor. Gayathri er statsautorisert regnskapsfører har lang arbeidserfaring fra internasjonale oljeselskaper og tar en mastergrad i regnskap og revisjon nå. Hun har hatt gleden av å jobbe tett sammen med Leif siden hun startet i regnskapsbyrået for snart fem år siden.


– Gayathri har utmerket seg på mange måter. Hun er ansvarsbevisst, tar nye ting lett og er veldig dedikert til jobben. Hun er perfekt til å ta oss videre, sier Leif og smiler mens han ser bort på Gayathri. 


Foto: Konstantinos Adamis Photography


– Visjonen som Leif hadde da han bygget opp selskapet er å tilby regnskapsføringstjenester til små og mellomstore bedrifter - bedrifter som ofte ikke har en egen regnskapsavdeling, og som derfor har et stort behov for kompetanse innen regnskap og økonomistyring – har uten tvil vært en stor suksess, skryter Gayathri og smiler mot Leif. Kundene våre er veldig fornøyde med våre regnskapstjenester, og de setter utrolig stor pris på at de kun får én kontaktperson hos oss. Med en egen regnskapskonsulent, har alle kunder tilgang til en sparringspartner som de kan kommunisere tett med. Derfor mener jeg at Leif har lykkes veldig godt med å bygge et selskap som hjelper kunder som trenger en person å diskutere regnskap og fremtidige planer med, sier hun videre.


50 års erfaring
Den typiske kunden hos Leif Kielsen Regnskapskontor er en virksomhet som har behov for regnskapstjenester fra A til Å. I tillegg får kundene rådgivning og veiledning knyttet til etablering av selskap, videre utvikling samt analyser av virksomheten. Han presiserer at regnskapskontoret består av en god kombinasjon, hvor halvparten av de ansatte har mer enn 15 års erfaring innen regnskap og rådgivning, mens resten er unge og dyktige medarbeidere i alderen 33 til 50 år. Selv har Leif hele 40 års erfaring med drift av egen virksomhet, styrearbeid, rådgivning innen skatt, aksjelovgivning og økonomistyring, samt kjøp, salg og omorganisering av virksomheter.


– Vi legger samtidig stor vekt på videreutvikling av våre ansatte. Våre ansatte får god opplæring av våre erfarne medarbeidere, mens de nye ansatte kommer med god kunnskap i system og ny teknologi. Sammenlagt blir det en veldig god blanding, konstaterer Gayathri med et smil.


– Våre kunder har ofte behov for å snakke med en som har lang livserfaring med drift av virksomheter.


De legger nemlig stor vekt på at kundene skal føle seg trygge med å diskutere økonomien sin med dem, og som et mellomstort og personlig regnskapskontor skal kunden føle seg sett og godt ivaretatt – i motsetning til de store regnskapskontorene, som ofte ikke har den samme muligheten som et mindre regnskapskontor.


Ofte dreier det seg om personer som flytter fra andre land og som ønsker å bruke kunnskapene sine til å starte en virksomhet her. Slike kunder har Leif Kielsen Regnskapskontor mange av – og suksesshistoriene har blitt mange i løpet av årene.


Flerkulturelt fokus med stor suksess 
Med flerspråklige ansatte fra mange ulike nasjonaliteter, kan Leif Kielsen Regnskapsbyrå by på et multikulturelt og inkluderende fagmiljø. Gayathri kommer selv fra India, og betoner viktigheten av å ha ansatte som kan snakke flere forskjellige språk.


Foto: Konstantinos Adamis Photography


– Vi har både norske, indiske, ukrainske, russiske og romanske ansatte, som alle kommer fra forskjellig kulturer og snakker ulike språk. Det har fungert utrolig fint siden vi har så mange utenlandske kunder, fastslår Gayathri.


God kvalitet og sterk identitet
Med skyløsninger og digitale verktøy som Tripletex, Visma E-Accounting, 24seven Office, PowerOffice og InfoEasy, har Leif Kielsen Regnskapskontor et stort fokus på automatisering og digitalisering. Denne utviklingen hylles av både Leif og Gayathri, som mener at regnskapserfaring og blir enklere og mer effektiv med slike programmer.


I dag er Leif Kielsen blitt 78 år, og har begynt å trappe litt ned etter lang og tro tjeneste som regnskapsfører. Det ligger i kortene at Gayathri etter hvert skal overta driften av det ærverdige regnskapskontoret med de mange gode kundehistoriene. Det er nemlig ikke uten grunn at regnskapskontoret har hatt flere av sine kunder helt fra starten, og det er denne filosofien som Gayathri ønsker å bygge videre på i fremtiden.


Foto: Konstantinos Adamis Photography


– Vi er et konkurransedyktig regnskapsbyrå som betjener kunder i alle bransjer, og vårt mål er at alle skal oppleve trygghet etter et besøk hos oss. Med dyktige ansatte som har solid erfaring og kunnskap, har vi både kapasitet og et sterkt ønske om å ta imot flere kunder. Vi ønsker å vokse i fremtiden, men vil gjøre det gradvis for å sikre at kvaliteten vår opprettholdes. Regnskapskontorets identitet står alltid aller sterkest, understreker Gayathri Ryali. 

Les mer...

2025-10-01 11.45

elprint2

Muliggjør rask produksjon av PCBA-prototyper med ny programvare

Artikkel Elektronikkleverandøren Elprint AS, utvikler nå Velocity; en rask, oversiktlig og kostnadsbesparende programvare som gjør det mulig å levere PCBA; ferdige elektroniske kretskort, på under ti dager. I tillegg...
esposnorge8

Drammensselskap har utviklet fremtidens betalingsløsning

Artikkel Fremtidens betalingsløsning er digital, sikker, ukomplisert og utrolig enkel. Akkurat slik betaling skal og burde være! – Vi er veldig gode på å lage brukervennlige system, sier Ronny Hanssen, daglig...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    • LEIF KIELSEN REGNSKAPSKONTOR AS
    • Mail
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      51 60 27 00
    • Adresse:
      Hanaveien 4, 4327 SANDNES
    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    Arkiv