Service er nøkkelen til et langt liv med kundene

Når det ene byggeprosjektet etter det andre spretter opp rundt om i Oslo, er Stavdal AS på plass. De er spesialister på lifter, men tilbyr utleie av alt man trenger på en typisk byggearbeidsplass. Og det de ikke selv har på lager, skaffer de fra sine samarbeidspartnere.

Det startet først med Stavdal maskinutleie i 1992, som vokste fort og utvidet til land som Sverige, Finland, Danmark og Polen. Selskapet havnet på børs i 1998, og ble kjøpt opp av Veidekke to år senere.
– Deretter etablerte vi Stavdal Utleiesenter i 2003, som deretter ble solgt til Kranmo i 2011. Da hadde jeg tenkt til å gi meg, men så ringte en tidligere samarbeidspartner fra Sverige og sa at de ønsket seg til Oslo. Det var så fristende at jeg ikke klarte å si nei, så vi startet opp helt på nytt igjen nå i februar, forteller Leif Stavdal.

I dag har Stavdal AS av fem ansatte, og tilbyr utleie av maskiner og lifter til i hovedsak entreprenører samt en del montasjefirmaer.
– Oslo er nedslagsfeltet vårt, og vi leverer en totalpakke ut fra kundenes ønsker. Vi har forskjellige leverandører, og prøver å tilby det kunden aller helst vil ha. Staben vår består av erfarne medarbeidere med mye erfaring, og selv begynte jeg i bransjen i 1977.

Leif Stavdal understreker viktigheten av å være raskt på pletten for å hjelpe når det skjer noe.
– Alle vet at maskiner av og til stopper opp, så vi skal være kjent for leveringsdyktighet og kort responstid. Det handler også om å ha gode relasjoner, så om en kunde ønsker levering klokka 12, skal vi være der klokka 11, smiler han.
Tilbakemeldinger de får, bekrefter at de tingene de satser på fungerer godt. Stavdal AS skal aldri si nei, og kaster seg rundt for at kundene skal få det de trenger. Målet er å i første omgang komme a jour med den nystartede avdelingen.
– Når det er gjort, fokuserer vi på vekst, og vi satser først og fremst på Stor-Oslo.

Les mer...

2013-10-17 12.00

mobelogtepperens10

Øker levetiden til tepper og møbler

Artikkel Møbel & Teppeservice AS fra Nesttun – ti minutter fra Bergen sentrum, har etablert seg som en ledende aktør innen rens av møbler og tepper. Med høy faglig kompetanse og sertifiserte renseteknikere med...
skinnverkstedet1

Gir nytt liv til gamle møbler

Artikkel I en tid der bærekraft og sirkulærøkonomi er i vinden, fremstår Skinnverkstedet AS som en spennende og solid aktør der gamle tradisjoner møter nye verdier. – Vi ønsker å være et moderne, men tradisjonelt...

Kontaktinformasjon

  • Stavdal
  • www.stavdalas.no
  • Telefon:
    47660333
  • Adresse:
    Gamle Leirdalsvei 3
    1081 Oslo
93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

hellofresh

Hvordan skape mer hygge på kjøkkenet

For mange er matlaging bare en av hverdagens plikter, en ndvendighet som nesten går på autopilot. Brødskiver smøres, poteter koker og oppvasken går, alt uten at du tar deg mye tid til å tenke over det. Kjøkkenet er gjerne ikke det første rommet du forbinder med hygge og kos, men vi mener det burde være det.

compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

Farvel til tradisjonell leksehjelp?

Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

Arkiv