Tradisjonsrik bedrift mot fremtiden

På kjøretøyet skal storfolk kjennes: Vestfold Auto AS i Tønsberg feirer 70-årsjubileum, men har blikket rettet mot fremtiden. Den ærverdige bilforretningen har ført mange merker opp gjennom årene, men nå er det Citroën, Honda, Nissan og ikke minst DS, Citroens luksusmerke, som forhandles. Og blant bedriftens 42 medarbeidere har de én som jobber direkte ut mot næringsmarkedet.

Daglig leder Bjørn Sørensen kan skue ut over en bred palett av nyttekjøretøy i de nye, lyse lokalene i Travveien 4 ved siden av Jarlsberg Travbane. Der flyttet de inn i 2014 etter å ha fusjonert med Gravdahls Auto og fikk samtidig Nissan inn i assortementet. Vestfold Auto ble grunnlagt i 1947 og har i dag mekanisk verksted, karosseriverksted, delelager og egen klargjøring i tillegg til bruktbilavdeling. Sistnevnte avdleing har alle merker, og i 2016 rundet bedriften 600 solgte bruktbiler. I nybilsegmentet er målet å selge over 1000 biler fra Vestfold Auto hvert år, og innenfor et bredt modellspekter er det flere modeller som er rettet mot proffmarkedet, alt fra den lille varbilen til den store skapbilen. Mye spenning var knyttet til nykommeren Citroen Jumpy, som ble lansert i høst. Moro at det kommer en utfordrer i markedet – og at den kommer nettopp fra Citroen, mener Sørensen. 


– Jumpy er en helt ny bil, bygd opp på en ny plattform og som i tillegg ser bra ut. Den er utrolig stillegående og har helt riktige mål og vekt i forhold til nyttelast og tilhenger. Det er en bil som passer rett inn i markedet. Her får både håndverkeren og bedriften en varebil med personbilens genskaper. 


Jumpy finnes i tre lengder og kan også leveres med firehjulstrekk. Da den ble lansert, inviterte Vestfold Auto håndverkere og varebileiere til proffdager med særlig oppmerksomhet på nykomlingen i Citroen-programmet. 


– Jeg er skikkelig imponert over den bilen – og synes det er morsomt at vi får så gode tilbakemeldinger på den.  


Som bilmerke er Nissan respektert for utvalget i både varebiler og pickuper. De siste årene er det særlig modellene NV 200 og NV 300 som har vært storselgere. NV 400 er den store kassebilen, som kan ombygges til skapbil og påsettes bakløfter. De trofaste brukerne skryter gjerne både av funksjonalitet og god kjørekomfort. Flere har også valgt seg el-utgaven e-NV200.  


– Og den nye Nissan Navara fortsetter å være solid og svær. Her har du 190 hester og muligeht for 3,5 tonn på hengeren. Det er virkelig ei skikkelig grom kjerre, smiler Sørensen. 

Les mer...

2016-12-29 13.15

teamsecurity1

Lokal sikkerhetsaktør med nasjonale ambisjoner

Artikkel Team Security AS, har gjennom oppkjøp og en sterk organisk vekst blitt en spennende og etterlengtet utfordrer på sikkerhetsmarkedet i Norge. – Det er på høy tid at de store vaktselskapene får en nasjonal...
elbil

Kjøring med elbil om vinteren – hvordan få bedre rekkevidde?

Artikkel Elbiler (EV) representerer fremtiden for transport, men deres effektivitet under utfordrende vinterforhold kan være en utfordring. I kaldere måneder reduseres litium-ion-batteriers kapasitet, noe som fører...

Kontaktinformasjon

sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

Digitale møter: Tips for nybegynnere

Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

vidaxl

Fem måter å nyte mer tid utendørs

Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

Farvel til tradisjonell leksehjelp?

Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

Arkiv