Monter Vågsbygd er en av de eldste Byggevarebutikkene i Kristiansand, og som i dag i hovedsak betjener kunder i den største bydelen i byen med ca 20 000 innbyggere.
Butikken har 12 faste ansatte, og betjener både privat og proffmarkedet i bydelen.
Svein Tore Nilsen mener at kunden til enhver tid må stå i sentrum, og at det er dette Monter prøver å leve opp til. Ifølge han har Montér Vågsbygd og regionen lykkes i nettopp dette
Region sør omfatter Aust- og Vest-Agder, der kjeden har hele 13 butikker og 2 proff sentre spredt rundt om.
- Det er avgjørende at kundene finner igjen det samme hos oss som de gjør i andre byer. Gjenkjennelsesverdien er stor for kunden og avgjørende for oss, sier han.
- Jeg er overbevist om at det er butikkene sammen som gjør kjeden sterkere. Vi knytter oss tettere sammen og legger til rette for at kundene ikke skal være knyttet til én spesifikk butikk for å få det de ønsker. Fleksibilitet er noe kjeden har kommet langt på, legger han til.
Kjeden vår har et stort produktspekter, og kan tilby det meste av hva våre kunder trenger.
Særlig trekker Nilsen frem kjedens egne merkevarer som parkett og maling. Prisen til våre egne merkevarer er svært gunstige og holder en meget høy kvalitet.
Disse produktene selger veldig bra, og er noe som vi har stor fokus på.
Det er Optimera som er Montérs grossistledd, og dermed supplerer virksomhetene med materialer og varer i tillegg til å ta seg av distribusjon. Ordningen har sikret en effektiv leveringskjede.
- Grossistledd og samarbeidspartnere må også være gode for at vi skal fungere optimalt. Vår suksess har kommet av sammensatte grunner, men en av hovedreglene er å velge gode samarbeidspartnere, sier Nilsen.